تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۳۰
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۶۰۹۲۳
سرویس خبر : زمین شناسی

توسعه مناسبات ایران و فرانسه در بخش علوم‌ زمین با تاکید بر پروژه‌های TRIGGER و TRICLASS

می متالز - نشست معرفی و ارائه دستاوردهای پروژه‌های بین‌المللی سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
توسعه مناسبات ایران و فرانسه در بخش علوم‌ زمین با تاکید بر پروژه‌های TRIGGER و TRICLASS

به گزارش می متالز، کشور این نشست که با حضور برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی و جمعی از متخصصین زمین شناسی داخلی و خارجی برگزار شد، معرفی و بررسی راهکارهای مناسب به منظور پیشبرد پروژه‌های TRIGGER و TRICLASS بررسی شد‌.
همچنین در این نشست، آغاز پروژه TRICLASS که پروژه ای سه ساله با هدف تربیت نیروهای متخصص و حرفه‌ای در زمینه علوم‌زمین است، به طور رسمی کلید خورد.
شایان ذکر است، پروژه تریگر یک پروژه بین‌المللی با موضوع زمین‌شناسی، ژئودینامیک، زمین‌لرزه و منابع معدنی است که در حال حاضر در ایران به منظور تدوین برنامه‌های آینده تریگر در ایران و مشخص کردن موضوعات پژوهشی مشترک و برنامه‌های تبادل دانشجو و استاد، و تدوین مسیرهای آینده برگزار می‌شود.
پروژه TRIGGER به منظور همکاری‌های بین دانشگاهی در رشته علوم زمین بین دانشگاه‌های فرانسوی و ایران از سال ۹۵ آغاز شده و این کنفرانس فرصت مناسبی برای محققان علوم زمین است تا مطالعات انجام شده بر روی ایران را با دانش ‌پژوهان دیگر به اشتراک گذارند و به تبادل نظر در مورد نتایج بپردازند.
سومین کنفرانس بین‌المللی TRIGGERبا همکاری دانشگاه‌های فرانسوی و ایرانی در تاریخ 16 تا 18 مهر ۹۸ در دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برگزار خواهد شد.
همراه با کنفرانس کارگاه آموزشی استفاده از داده‌های ژئودتیک اینسار (InSAR) در مطالعات ژئودینامیک در تاریخ 13 تا 15 مهر برگزار می‌شود و همچنین دو بازدید صحرایی از گسله شمال زنجان و معدن سرب و روی انگوران در نظر گرفته شده است.
همچنین، نخستین کنفرانس بین‌المللی تریگر، اردیبهشت ۱۳۹۶ در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و دومین کنفرانس نیز در آبان ۱۳۹۷ در دانشگاه تهران برگزار شد.

عناوین برگزیده