تاریخ: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۶۰۹۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازارهای آسیایی نگران آینده تجاری

می متالز - بازارهای آسیایی در معاملات امروز با افزایش اندکی همراه شدند در حالی که شاخص های بازار چین پس از یک هفته تعطیلات رسمی روند صعودی را در پیش گرفتند.
بازارهای آسیایی نگران آینده تجاری

به گزارش می متالز، نگرانی های چین نسبت به آینده روابط تجاری این کشور با آمریکا هنوز پابرجاست در حالی که شاخص های این کشور پس از یک هفته تعطیلات رسمی، افزایشی نسبی را به ثبت رساندند.

این در حالی است که بازارهای اروپایی هم به دنبال آسیایی ها، معاملات را در مسیر افزایشی دنبال کردند و توانستند رشدی نسبی را به ثبت برسانند.

در این بازارها شاخص یورواستاکس رشد ۰.۱ درصدی داشت در حالی که شاخص نیکی ژاپن هم رشد ۰.۱ درصدی را از آن خود کرد.

شاخص آسیا پاسفیک رشد ۰.۵ درصدی داشت در حالی که بورس تایوان، کره جنوبی و تایوان هم روند افزایشی را در پیش گرفتند.

در بازار کره جنوبی، قیمت سهام سامسونگ با رشد ۱.۲ درصدی همراه شد در حالی که سود سه ماهه چهارم این شرکت با افت ۵۶ درصدی همراه بوده است.

اما در بورس تایوان، شاخص اصلی بورس این کشور با افت ۰.۷ درصدی مواجه بود و شاخص اصلی بورس هنگ کنگ نیز با افزایش ۰.۳ درصدی مواجه شد.

نگرانی ها از آینده روابط تجاری میان آمریکا و چین هر روز بیشتر می شود در حالی که آمریکا در نظر داد تعرفه گمرکی بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۱۵ اکتبر از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش دهد و این موضوع، محرک مذاکرات تجاری در هفته جاری شده تا دو طرف اقدام به مذاکره و سعی در توافق کنند.

بر این اساس، قائم مقام نخست وزیر چین امروز راهی واشنگتن شده تا با مقامات آمریکا دیدار کند.

 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده