تاریخ: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۶۲۳۵۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون منابع انسانی شرکت فولاد هرمزگان:

مهم‌ترین دستاورد فولاد هرمزگان در استان اشتغالزایی است

می متالز - شرکت فولاد هرمزگان، سومین شرکت بزرگ فولادی کشور با ظرفیت تولید ۱.۵میلیون تن تختال در کرانه خلیج همیشه فارس و غرب بندرعباس است.
مهم‌ترین دستاورد فولاد هرمزگان در استان اشتغالزایی است

به گزارش می متالز، این شرکت سهم ‌بسزایی در اقتصاد کشور و به‌دنبال آن اقتصاد محلی بندرعباس دارد. یکی از عوامل تاثیرگذار در اقتصاد محلی این شرکت، گردش‌های مالی فولاد هرمزگان در بانک‌های استان و پرداخت‌های بیمه و مالیات این شرکت در استان هرمزگان است که می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد استان هرمزگان ایفا کند. کیکاوس ندایی، معاون منابع انسانی شرکت فولاد هرمزگان، سازماندهی، تامین، نگهداشت و توسعه پایدار منابع انسانی در راستای تحقق اهداف استراتژیک را ماموریت اصلی منابع انسانی فولاد هرمزگان دانست.
وی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای فولاد هرمزگان در استان را اشتغالزایی دانست و گفت: در مجموعه فولاد هرمزگان و شرکت‌های پیمانکار این مجموعه ۳۹۲۹نفر مشغول کارند که از این تعداد ۷۷درصد بومی و ماندگار استان هرمزگان هستند. وی در ادامه گفت: در این راستا با نظارت بر قراردادهای پیمانکاران عزت نیروی انسانی موردتوجه است، به‌گونه‌ای که در یک موضوع قرارداد که نیاز به تامین نیروهای انسانی دارد، مجوز تعدیل و اخراج نیروهای قبلی به پیمانکار جدید صادر نخواهد شد. به همین منظور واحدی به نام امور پیمانکاران در معاونت منابع انسانی بر نحوه صحیح اجرای قانون کار و بر تمامی امور پرسنلی پیمانکاران نظارت دارد.
معاون منابع انسانی فولاد هرمزگان با اشاره به تعداد عائله کارکنان شاغل در مجموعه فولاد هرمزگان گفت: امرارمعاش حدود ۱۴هزار نفر در استان هرمزگان به‌طور مستقیم به فعالیت‌های فولاد هرمزگان گره خورده و از این نظر بیشترین دقت را در پرداخت به‌موقع حقوق و مزایا با کمترین تاخیر به کار می‌بریم.
وی در پاسخ به اینکه آیا در فولاد هرمزگان برنامه‌ای برای جذب نیروی جدید وجود دارد، گفت: میزان اشتغال در صنعت فولاد ایران بیشتر از استانداردهای جهانی است و این موضوع در فولاد هرمزگان نیز صادق است. با این حال سیاست ما در این زمینه حفظ اشتغال فعلی و تعدیل نشدن نیرو است.
وی آینده اشتغال در فولاد استان را روشن و امیدوار‌کننده دانست و گفت: با اجرای طرح تولید ۱۰میلیون تن فولاد در استان هرمزگان، زمینه اشتغال تعداد زیادی از هرمزگانی‌ها فراهم خواهد شد. معاون منابع انسانی فولاد هرمزگان وجود نیروی متخصص را یکی از لازمه‌های جذب نیرو در زمان معین دانست و به دانش‌آموزان دوره متوسطه که علاقه‌مند به صنعت فولاد هستند، توصیه کرد در رشته‌های مرتبط مانند متالورژی و... ادامه تحصیل بدهند.
ندایی اشاره‌ای نیز به بحث بومی‌سازی کرد که در یک‌سال گذشته از سوی هلدینگ فولاد مبارکه بسیار به آن توجه شده است و گفت: فولاد هرمزگان نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید، از بومی‌سازی در تمام حوزه‌های فولاد حمایت می‌کند که این موضوع نقش مهمی در ایجاد شغل و اشتغال پایدار دارد.
وی با بیان اینکه مدیرعامل فولاد هرمزگان در نشست‌ها و سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های گوناگون از شرکت‌های دانش‌بنیان، نخبگان و سرمایه‌گذاران دعوت به همکاری کرده است، گفت: همانگونه که در صورت امکان نیازهای خود را از درون استان تامین می‌کنیم، در صورت تامین زیرساخت‌ها و آمادگی بخش‌های خصوصی، آماده تامین همه نیازهای فنی خود از درون استان هستیم. ندایی در پاسخ به این پرسش که خدمات فولاد هرمزگان در حوزه ورزش و رفاه کارکنان چگونه است، گفت: نگاه فولاد هرمزگان به استان، تعامل موثر و دوسویه است. ما معتقد به ارتقای سلامت کارکنان خود و از سوی دیگر معتقد به حمایت از اماکن ورزشی و رفاهی استان هستیم، ازاین‌رو با قرارداد‌های متنوع با بسیاری از اماکن ورزشی و تفریحی بندرعباس و سایر مناطق استان توانستیم به نقطه تلاقی حمایت همزمان از کارکنان خود و جامعه برسیم.
معاون منابع انسانی فولاد هرمزگان توسعه توانمندی‌های کارکنان، ارتقای ایمنی و سلامت کارکنان و ارتقای عملکرد زیست‌محیطی را از اهداف استراتژیک شرکت در حوزه منابع انسانی دانست.
 وی توسعه نظام کارانه کارکنان، بهبود ارتباطات و تعاملات دوسویه با کارکنان، ارتقای سطح خدمات و ارائه تسهیلات به کارکنان، توسعه جانشین‌پروری و جایگزینی و توسعه خدمات فرهنگی و اجتماعی مطلوب به کارکنان و خانواده‌ها را از مواردی دانست که برای آنها پروژه‌ها و برنامه‌های مشخصی تدوین شده است.

عناوین برگزیده