تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۴۶۷
کد خبر: ۶۳۰۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سالانه 42 هزار تن سیلیس از معادن خوی استخراج می‌شود

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی با اشاره به فعالیت چهار معدن استخراج سیلیس در خوی گفت: سالانه ۴۲ هزار تن از این ماده معدنی از معادن فعال خوی استخراج می‌شود.
سالانه 42 هزار تن سیلیس از معادن خوی استخراج می‌شود

به گزارش می متالز، ایرج مرندی امروز با اشاره به اینکه در معادن خوی یکی از مرغوب‌ترین نوع ماده معدنی سیلیس به دست می‌آید، اظهار کرد: در حال حاضر ارزش ریالی این ماده معدنی برابر با ۵۰ میلیارد ریال بوده که در صورت مدیریت هزینه‌ها از جمله کاهش هزینه‌های حمل و نقل و جلوگیری از خام‌فروشی، به ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ماده معدنی سیلیس در صنایعی مانند شیشه‌سازی، سرامیک، پشم شیشه، تصفیه آب و صنایع الکترونیک استفاده می‌شود، افزود: خلوص سیلیس تولیدی در خوی بالای ۹۹ درصد بوده که در تولید مواد اولیه ۱۰ صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوی با اشاره به فعالیت چهار معدن استخراج سیلیس در خوی ادامه داد: سالانه ۴۲ هزار تن از این ماده معدنی از معادن فعال خوی استخراج می‌شود و همچنین چهار واحد دانه‌بندی سیلیس در خوی به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین معادن تولید و دانه‌بندی سیلیس کشور در خوی قرار دارد، عنوان کرد: این معدن با وجود گذشت ۱۵ سال از آغاز فعالیت، همچنان فعال بوده و سالانه ۲۰ هزار تن سیلیس از این معدن استخراج می‌شود.

مرندی میزان اشتغال در معادن سیلیس خوی را بیش از ۱۰۰ نفر خواند و تصریح کرد: در صورت ایجاد صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام‌فروشی امکان افزایش اشتغال به بیش از ۶ برابر در این زمینه وجود دارد.
در آذربایجان‌غربی ۱۵ معدن سیلیس با استخراج سالیانه ۲۴۹ هزار و ۸۰۰ تن وجود دارد که در این معادن تعداد ۱۳۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

عناوین برگزیده