تاریخ: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۹
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۶۳۴۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

حفظ شاخص در مرز مطمئن، عامل رونق بازار

می متالز - اگر از افت شاخص جلوگیری به عمل بیاید و از طرف دیگر شاخص هم به یکباره رشد نداشته باشد و در همین حدود ثبات خود را حفظ کند می‌توان به بازار هفته بعد امیدوار بود.
حفظ شاخص در مرز مطمئن، عامل رونق بازار

به گزارش می متالز، حمیدرضا طریقی، مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در ارزیابی بازار گفت: بازار سرمایه در گروه‌های خاص و بزرگ مورد حمایت قرار گرفته و این اتفاق خوبی بوده و حمایت نسبت به هفته‌های گذشته بهتر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در هفته گذشته گروه‌های شاخص سازی همچون فولادی‌ها و پتروشیمی‌ها که نوسانات مثبت را تجربه می‌کردند کمتر مورد استقبال قرار می‌گرفتند چراکه "کداولی‌ها" کمتر به سراغ این نوع سهم‌ها جذب می‌شدند و بیشتر از سهم‌هایی ارزان‌تر و با نوسان بیشتر استقبال می‌کردند.

این کارشناس بازار سرمایه از روند مثبت حمایت‌ها گفت و افزود: باحمایت‌های روز گذشته، دید‌های منفی به بازار سهام از بین می‌رود و تمایل برای حضور بیشتر می‌شود. 

وی بلوکه شدن سرمایه بسیاری از سهامداران را از مشکلات آن‌ها عنوان کرد و گفت: پول بسیاری از مردم بلوکه شده در سهم‌هایی بوده که اکنون در صف فروش هستند و نمی‌توانند سهم دیگری را خریداری کنند. 

طریقی از امید سرمایه‌گذاران برای روند مثبت گفتگو و توافقات در سازمان ملل سخن گفت و افزود: از مهم‌ترین دلایل رشد ناگهانی بازار، امید به توافقات بود که اتفاق در این خصوص رخ نداد.

وی در پایان عنوان کرد: اگر از افت شاخص جلوگیری به عمل آید و از طرف دیگر، شاخص نیز به یکباره رشد نداشته باشد و در همین حدود ثبات خود را حفظ کند، می‌توان به بازار هفته بعد امیدوار بود.

عناوین برگزیده