تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۶
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۶۶۶۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه در انتقاد به خروج نقدینگی از بازار سرمایه گفت:

دولتی‌ها عامل دلسردی سرمایه‌گذار بورسی

می متالز - مدیرعامل کارگزاری بانک سامان گفت: دولت و نهاد‌های سرمایه‌گذاری باید درصدد ورود نقدینگی قابل چرخش به "بورس" باشند نه اینکه نهادهای دولتی با خروج سرمایه از این بازار، باعث تردید سرمایه گذاران شوند.
دولتی‌ها عامل دلسردی سرمایه‌گذار بورسی

به گزارش می متالز، محمدرضا مهرآور مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با اشاره به چگونگی ممانعت خروج نقدینگی از بازار سرمایه اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های موجود در بازار سرمایه، خروج نقدینگی توسط برخی نهاد‌های دولتی همچون تامین‌اجتماعی و ... بوده که گا‌ها این خروج نقدینگی حتی با حجم ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد نیز رقم خورده که اتفاقی قابل‌ تأمل در بازار سرمایه است.

مهرآور گفت: دولت و نهاد‌های سرمایه‌گذاری باید درصدد آن باشند تا میزان نقدینگی قابل چرخش وارد عرصه "بورس" شود تا اطمینان سرمایه‌گذاران عمده و سهامداران نسبت به سرمایه‌گذاری جلب شود و نگرش "تأمین سرمایه در بورس" و "تأمین نقدینگی بنگاه‌ها" به‌صورت فراگیر نهادینه شود تا ذهن‌ها از سفته‌بازی و بازی‌های یک‌شبه دور شود.

وی با اشاره به خروج نقدینگی کلان از بازار سرمایه اشاره داشت و ادامه داد: هنگامی‌که چنین اتفاقی در بازار سرمایه رقم می‌خورد، طبیعتاً توجه هوش سرمایه افراد جدیدالورود را به خود جذب کرده و عامل محرکی برای ایجاد هیجان، خروج نقدینگی یا ریزش‌های مقطعی خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از طرف دیگر نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که افراد قدیمی و باتجربه بازار و حتی سرمایه‌گذاران حرفه‌ای که محیط سرمایه‌گذاری را به‌خوبی درک کرده‌اند، در شرایطی که از ابتدای سال تاکنون سود مناسبی را کسب کرده‌اند ترجیح داده که فعلاً در فضای نزولی بازار پول خود را خارج کرده و استراحت کنند.

مهرآور تأکید کرد: از سوی دیگر، باید به این موضوع اشاره داشت که میزان خروجی نقدینگی از بازار سرمایه طی ماه‌های گذشته بسیار بالاتر از میزان ورود نقدینگی بود و همین مورد باعث شده تا نقدینگی ورودی، با سکته‌ای خفیف مواجه شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در پایان با اشاره به این ایست نقدینگی، تصریح کرد: ثبات بازار از عوامل مهم ورود سرمایه‌گذار و نقدینگی به بازار بوده بنابراین بسیاری از سرمایه‌گذاران در انتظار آن بوده که وقفه بورس چه سرانجامی خواهد داشت و سپس مجدداً وارد گود سرمایه‌گذاری بورس شوند.

عناوین برگزیده