تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۶۷۷۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

سهم‌های ارزنده با اقبال مواجه نیستند

می متالز - سهم‌های ارزنده خیلی با اقبال مواجه نیستند، سهم‌های بسیار خوبی با P/E مناسب در بازار وجود دارند که مانوری در آن‌ها داده نمی‌شود، از سویی دیگر سفته بازی در دیگر سهم‌ها افزایش یافته است.
سهم‌های ارزنده با اقبال مواجه نیستند

به گزارش می متالز، حمیدرضا طریقی مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در خصوص نقدینگی و خروج آن از بازار سرمایه گفت: تا زمانی که حجم معاملات روزانه به بالای هزار میلیارد تومان می‌رسد (به جز سهم‌های بلوکی و امثال آن) یعنی نقدینگی در بازار وجود دارد.

وی ادامه داد: زمانی نقدینگی از بازار خارج می‌شود که طی چند روز حجم معاملات بازار افزایش یافته و سپس چند روز کاری کاهش یابد که این یعنی خروج پول از بازار سرمایه.

این کارشناس بازارسرمایه به حجم معاملات روزانه بالای دو هزار میلیارد در بازار‌های منفی اشاره داشت و افزود: اینکه در بورس شاهد خروج نقدینگی از برخی سهم‌ها هستیم امری است قابل قبول که بسیاری از مسائل به خاطر بحث "مالکانه بودن" رخ می‌دهد.

وی در توضیح مسئله مالکیت ادامه داد:رقابت در بین گروه‌های مختلف برای گرفتن اختیار شرکت به وجود می‌آید، زمانی که در رقابت و رای‌گیری کسی برنده نشود، نتیجه این است که بنگاه‌داری یک شرکت بسیار ارزنده‌تر از سهامداری آن است.

این کارشناس بازار سرمایه در بررسی وضعیت شرکت هایی، چون شستا و تامین اجتماعی عنوان کرد: نقدینگی از این شرکت‌ها خارج نشده بلکه "پول" جایگزین شده و بررسی معاملات آن‌ها نشان از حجم و جابجایی نقدینگی دارد.

طریقی از سهم‌های ارزنده بازار سخن گفت و افزود: سهم‌های ارزنده خیلی با اقبال مواجه نیستند، بحث تجدید ارزیابی انگیزه مهمی برای خرید سهام خواهد بود.

وی ادامه داد: سهم‌های بسیار خوبی با P/E مناسب در بازار وجود دارند که مانوری در آن‌ها داده نمی‌شود. برای مثال در گروه‌های غذایی اکثر سهم‌ها به خاطر سفته بازی رشدی بالای ۵۰۰ درصد داشته اند، اما در همین گروه، "غشهداب" رشدی نداشته و P/E آن، ۴ است. در این میان برخی سهم‌های فولادی، چون فولاد مبارکه و پتروشیمی نوری نیز قطعا ارزنده هستند.

عناوین برگزیده