تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۳۱
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۶۹۳۳۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

سود 62 تومان و 6 ریالی فولاد مبارکه برای سهامداران در نیمه نخست امسال/ قرارداد جدید این غول فولادی برای تامین الکترود

می متالز - رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: شرکت فولاد مبارکه همچون سال های گذشته عملکرد خوبی در تولید و فروش داشته و در 6 ماهه نخست امسال توانسته بیش از 20 هزار میلیارد تومان محصولات فولادی به فروش برساند، این فروش سود 62 تومان و 6 ریالی برای سهامداران به دنبال خواهد داشت.
سود 62 تومان و 6 ریالی فولاد مبارکه برای سهامداران در نیمه نخست امسال/ قرارداد جدید این غول فولادی برای تامین الکترود

به گزارش می متالز، «مهدی توانگر»‌ از رشد 104 درصدی درآمد فروش در نیمه نخست امسال در همسنجی با پارسال خبر داد و گفت: در این مدت سود شرکت نسبت به مدت مشابه پارسال 91 ردصد رشد داشت.

وی خاطر نشان کرد: ‌این شرکت موفق شد از ابتدای امسال تا پایان مهرماه چهار میلیون و 708 هزار تن انواع محصولات فولادی تولید کند که در مقایسه با هفت ماهه پارسال رشد 23 درصدی نشان می دهد.

رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان، همچنین میزان فروش محصولات فولادی شرکت را سه میلیون و 962 هزار تن تا پایان مهرماه اعلام کرد که درآمد حاصل از آن 23 هزار و 400 میلیارد تومان بوده و پیش بینی می شود سود خوبی را تا پایان سال نصیب سهامداران کند.

تامین الکترود مورد نیاز از محل افزایش سرمایه شرکت

وی درخصوص تامین مواد اولیه مورد نیاز شرکت، از انعقاد قراردادهای جدید برای تامین الکترود خبر داد و گفت:‌ پیگیر به پایان رسیدن ساخت شرکت الکترود اردکان نیز با همکاری ایمیدرو و دیگر شرکت ها هستیم.

توانگر با اشاره به افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته از 13 هزار به 21 هزار میلیارد تومان، تصریح کرد:‌ در صورت تحقق این مهم، بالاترین میزان افزایش سرمایه از محل سود انباشته در بورس اتفاق خواهد افتاد.

وی بیان داشت: این افزایش سرمایه، اکنون مصوبه هیات دولت را گرفته و سازمان حسابرسی نیز تاییدیه این گزارش را به بورس ارسال کرده که در صورت ارائه مجوز بورس، مجمع فوق العاده شرکت برگزار و افزایش سرمایه ثبت می شود.

وی تاکید کرد: ‌این افزایش سرمایه مربوط به اصلاح ساختار مالی شرکت است که 75 درصد آن صرف تامین الکترود مورد نیاز شرکت خواهد شد.

رئیس امور سهام و مجامع شرکت فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت: ‌افزایش سرمایه از دو نظر، اینکه پول نقد و سود انباشته از شرکت خارج نمی شود و همچنین مطابق تبصره یک ماده 15 نظام بانکی وام های پرداختی به شرکت ها بر اساس سرمایه پرداخت شده شرکتهاست و می تواند به افزایش اعتبار شرکت بیانجامد، حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد:‌ مقرر شده 13.8 درصد افزایش سرمایه هشت هزار میلیارد تومانی شرکت از محل یاد شده صرف تامین مخارج سرمایه های انجام شده بابت تکمیل طرح های در دست اجرا، حدود هشت درصد آن صرف تامین مخارج مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های فرعی و وابسته، نزدیک به سه درصد آن بابت تملک سرمایه گذاری های انجام شده و 75 درصد دیگر آن صرف ذخیره الکترود مورد نیاز شرکت شود.

این مسوول شرکت فولاد مبارکه در پایان درخصوص طرح پنج میلیون تنی کنسانتره شرکت نیز گفت:‌ این طرح اکنون 92 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده