تاریخ: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۶۹۵۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شاخص بورس تهران در کانال ۳۱۸ هزار واحدی؛

کشتی تدپیکس روی موج صعود

می متالز - شاخص بورس تهران امروز با افزایش ۴۰۸۳ واحدی عدد ۳۱۸ هزار و ۶۷۰ واحد را نمایش داد. شاخص هم وزن نیز به رقم ۹۶ هزار و ۵۱۷ واحد رسید. شاخص بازار اول به کانال ۲۲۸ هزار واحدی وارد شد و شاخص بازار دوم نیز عدد ۶۶۰ هزار واحد را نمایش داد. امروز آیفکس نیز از ۴۱۳۱ واحد عبور کرد.
کشتی تدپیکس روی موج صعود

به گزارش می متالز، امروز با دست به دست شدن ۳ میلیارد و ۵۶۰ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۴۵۳ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۱۷۳۰میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای "فملی"، "فولاد" و "همراه" به ترتیب با ۵۰۲، ۲۶۷ و ۲۳۰ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای "رانفور"، "وکار" و "نوری" به ترتیب با ۴۰، ۳۵ و ۲۷ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز "وتجارت"، "وبملت" و "فاراک"  پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، فلزات اساسی برترین گروه صنعت بود و خودرو و مواد  دارویی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

عملکرد مثبت ماهانه شرکت ها و انتشار گزارش های مالی مهمترین عامل رشد شاخص محسوب می شود. به گفته کارشناسان بورسی کشور، در حال حاضر عامل منفی اثر گذار بر بازار سهام قابل مشاهده نیست و به نظر می رسد شاخص به روند صعودی خود ادامه دهد.

عناوین برگزیده