تاریخ: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۴
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۶۹۷۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آسیایی ها سرخوش از آمار تولیدات چین

می متالز - بازارهای جهانی از شروع ساعات معاملاتی امروز با روند افزایشی رو به رو شدند.
آسیایی ها سرخوش از آمار تولیدات چین

به گزارش می متالز، انتشار آمار اقتصادی چین و امید به بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور، بازارهای آسیایی را در نخستین روز معاملاتی هفته با روند مثبت همراه کرد.

بر این اساس، داده های PMI  در چین نشان دهنده این است که عملکرد ماه نوامبر این کشور ۵۱.۸ بوده است که این رقم، در واقع بالاترین رقم ۳۴ ماه اخیر است.

شاخص PMI، صنایع متوسط و کوچک مقیاس چین را رصد می کند و رقم‌بالاتر از ۵۰ به معنی انبساط و رشد تولیدات صنعتی است.

امید به رونق اقتصادی در یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان و به حرکت در آمدن میزان تولیدات صنعتی در این کشور شاید بتواند نشان دهنده انبساط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور آمریکا و چین باشد.

این آمار، موجب خوشحالی بازارهای جهانی و افزایش شاخص ها در آسیا شد.

به این ترتیب، شاخص آسیا پاسفیک با رشد ۰.۱ درصدی رو به رو شد و شاخص آتی استاکس در بازار اروپا با افزایش ۰.۱ درصدی معاملات را آغاز کرد.

در این میان، شاخص آتی داکس آلمان هم با رشد ۰.۲ درصدی همراه شد و آتی فوتسی لندن هم ۰.۱۳ درصد مثبت شد.

در بازار آسیا، شاخص آسیا پاسفیک به غیر از ژاپن با رشد ۰.۲ درصدی همراه شد و شاخص نیکی ژاپن هم ۱.۰۱ درصد افزایش یافت.

شاخص بلوچیپ چین نیز روند مثبت ۰.۶ درصدی را از آن خود کرد.

نائوکی تاشیرو، مدیر عامل شرکت تحقیقات مالی تی اس، در این خصوص اظهار داشت: میزان تولیدات و میزان سفارشات تولید در چین امیدوار کننده بوده است به این ترتیب به نظر می رسد تقاضای داخلی در چین هم به همین منوال، افزایش داشته باشد. این ارقام موجب خوش بینی اقتصادی در بازارها شده است.

اما در سوی دیگر، هیروئوکی اوئنو، تحلیل گر ارشد اقتصادی در شرکت مدیریت دارایی سومیتومو میتسوئی در این خصوص بیان داشت: خیلی بعید به نظر می رسد که مقامات ارشد چین و آمریکا با یکدیگر دست دهند و صلح تجاری میانشان جاری شود اما چیزی که خیلی هم بعید به نظر نمی رسد این است که طی یک توافق ضمنی و پشت پرده، چین میزان خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را افزایش دهد و آمریکا به جای آن تعرفه ها را تعلیق کند.

عناوین برگزیده