تاریخ: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۷۰۰۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب:

سالانه ۱۸۰۹ میلیون تن مواد معدنی در تکاب استخراج می شود

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب از اشتغالزایی ۱۳هزار نفر در واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی این شهرستان خبر داد.
سالانه ۱۸۰۹ میلیون تن مواد معدنی در تکاب استخراج می شود

به گزارش می متالز، حسین امینی گفت: در حال حاضر واحد های صنعتی، معدنی و صنفی در تکاب با ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۳ هزار نفر نقش کلیدی در اقتصاد شهرستان ایفا می کند.

وی افزود: در شهرستان تکاب ۳۲ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۸۸۲ میلیارد ریال و اشتغال زایی برای ۸۱۹ نفر در حال فعالیت است.

امینی با بیان اینکه ۲۴ طرح صنعتی با حجم سرمایه گذاری ۱۴۷۷ میلیارد ریال و با اشتغال زایی ۶۰۲ نفر در دست اجرا است، اظهار کرد: ۹ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد با حجم سرمایه گذاری ۹۱۹ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۰۵ نفر در دست اجرا و در شرف راه اندازی برای تولید است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تکاب خاطر نشان کرد: تکاب در حوزه معادن دارای ۵۹ معدن دارای پروانه بهره برداری است که با حجم سرمایه گذاری  ۱۳۹۵ میلیارد ریال و با استخراج سالانه ۱۸۰۹ میلیون تن انواع مواد معدنی برای ۱۳۷۲ نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل کرده است.

امینی به فعالیت های واحد های صنفی تکاب اشاره کرد و گفت: در شهرستان تکاب ۴۹۶ واحد صنفی دارای پروانه کسب وجود دارد که بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر نیز در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

عناوین برگزیده