تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۷۰۳۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل گمرک استان قزوین:

درآمدهای گمرک قزوین ۳۶ درصد کاهش یافت

می متالز - مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: با کاهش صادرات در سال جاری میزان درآمدهای گمرک استان در نیمه اول امسال ۳۶ درصد کاهش یافته است.
درآمدهای گمرک قزوین ۳۶ درصد کاهش یافت

به گزارش می متالز، رضا نیک روشت در حاشیه سفر معاون وزیر اقتصادی به استان قزوین در خصوص مهم ترین فعالیت های هفت ماهه امسال از کاهش صادرات از گمرک خبر داد.

مدیرکل گمرک استان قزوین اظهارداشت: در ۷ ماهه امسال ۲۹۸ میلیون دلار کالا از گمرک استان قزوین به کشورهای خارجی صادر شده که ۲۴ درصد کاهش داشته است.

رضا نیک روشت تصریح کرد: میزان صادرات در سال جاری از نظر وزنی بالغ بر ۵۰۴ هزار تن بوده که با رشد ۵۵ درصدی روبرو شده است.

وی اضافه کرد: کالاهای صادراتی از استان شامل میله آهنی، روغن های نفتی، مواد شستشو و پاک کننده، رزین های صنعتی است که به کشورهای مختلف صادر شده است.

نیک روشت گفت: ۴۳ درصد صادرات استان به کشور عراق، ۱۴ درصد افغانستان، ۱۲ درصد به ترکیه، ۱۰ درصد به پاکستان و ۲۱ درصد به ترکمنستان بوده است.

وی افزود: واردات استان از گمرک هم ۹۰ هزار تن بوده که ۲۵ درصد افزایش داشته است.

نیک روشت یادآورشد: میزان واردات کالا از گمرک استان در سال جاری ۳۸۰ میلیون دلار بوده که از نظر ارزش با هشت درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شده است.

مدیرکل گمرک استان قزوین یادآورشد: عمده کالاهای وارداتی به کشور که در گمرک قزوین ترخیص شده  شامل: ماشین آلات خط تولید، کمپرسور، کاغذ سیلیکونی، تریلرها و نیمه تریلرها، اجزا و قطعات خودرو، بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۲۷ درصد کالاهای وارداتی از کشور ۲۷ درصد، ترکیه ۱۹ درصد، چین ۱۳ درصد، بلژیک ۱۲ درصد، ازبکستان د درصد بوده است.

کاهش ۳۶ درصدی درآمد گمرک

وی در ادامه گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی ایجاد شده در کشور میزان درآمدهای گمرک هم با ۳۶ درصد کاهش به ۲۴۷ میلیون دلار رسیده است.

مدیرکل گمرک استان قزوین تصریح کرد: وصول مالیات ارزش افزوده در سال جاری ۱۲۸ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان بوده که معادل ۵۲ درصد کل درآمد گمرک محسوب می شود.

نیک روشت اضافه کرد: گمرک استان بالغ بر ۱۳ هکتار مساحت دارد که رسوب کالا در آن ۱۳ هزار تن است.

وی اظهار داشت: بیش از ۹۲ درصد فعالیت گمرک قزوین مربوط به واحدهای تولیدی است 

وی اظهار داشت: با استفاده از سیستم های مدرن و الکترونیک در گمرک استان قزوین در حال حاضر فرایند واردات در ۵ روز و صادرات در یک روز صورت می گیرد.

نیک روشت بیان کرد: با اجرای سیستم الکترونیک و همه گیر شدن فرایند کارها استفاده از کاغذ در گمرک قزوین حذف شده است که با این کار صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها صورت گرفته است.

عناوین برگزیده