تاریخ: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۷۰۹۰۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

قیمت مس 39 دلار افزایش یافت

می متالز - قیمت مس در LME روز دوشنبه چهارم آذر ماه، 39 دلار نسبت به روز معاملاتی پیش از آن افزایش داشته و بیشترین قیمت پنج روز گذشته را تجربه کرده است.
قیمت مس 39 دلار افزایش یافت

به گزارش می متالز، قیمت مس در روز دوشنبه چهارم آذر ماه در معاملات بورس فلزات لندن با افزایش 39 دلاری، نسبت به روز جمعه اول آذر ماه 0.7 درصد رشد داشت و به پنج هزار و 873 دلار رسید. قیمت این فلز در روز دوشنبه نسبت به هفته گذشته با رشد 0.8 درصدی همراه بود.

قیمت سه ماهه مس در معاملات روز دوشنبه چهارم آذر ماه، با افزایش 0.6 درصدی نسبت به روز معاملاتی پیش از آن، از پنج هزار و 851 دلار در روز جمعه به پنج هزار و 887 دلار رسید؛همچنین قیمت سه ماهه فلز سرخ 0.6 درصد رشد نسبت به هفته گذشته داشته و با افزایش 39 دلاری در روز چهارم آذر ماه، بیشترین قیمت پنج روز گذشته را به ثبت رسانده است.

روند قیمت و موجودی انبار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر در نمودار 1 قابل مشاهده است. طبق این نمودار، موجودی این فلز در انبارهای بورس فلزات لندن در روز دوشنبه چهارم آذر ماه، با کاهش دو هزار و 825 تنی نسبت به روز معاملاتی پیش از آن همراه بوده و از 218 هزار و 925 تن به 216 هزار و 100 تن رسیده است.

نمودار 2 وضعیت کانتنگو و بکواردیشن بازار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر را به تصویر می‌کشد. طبق این نمودار، در روز دوشنبه چهارم آذر ماه در بورس فلزات لندن قیمت مس در شرایط کانتنگو به سر می‌برد. اختلاف قیمت سه ماهه و نقدی در این روز با کاهش سه دلار بر تنی نسبت به روز جمعه همراه بود و با این میزان کاهش، به 14 دلار بر تن رسید.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده