تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۰
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۷۲۱۷۹

تخصیص 700 میلیارد تومان برای راه آهن مبارکه - سفیددشت

می متالز - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مقرر شد تا ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای راه آهن مبارکه سفیددشت درنظر گرفته شود.
تخصیص 700 میلیارد تومان برای راه آهن مبارکه - سفیددشت

به گزارش می متالز، اقبال عباسی با اشاره به برگزاری جلساتی با حضور مسؤولان چهارمحال و بختیاری و معاون سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی، گفت: در این نشست‌ها در جهت تقویت ستاد اقتصاد مقاومتی استان تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این نشست هشت طرح مهم و محوری اقتصاد مقاومتی استان تعیین و برای هریک از این طرح‌ها یک مدیر انتخاب شد.

تخصیص 700 میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن مبارکه-سفیددشت

عباسی، تکمیل راه آهن مبارکه به سفید دشت را از مهمترین این طرح‌ها عنوان کرد و گفت: مقرر شد تا ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح درنظر گرفته شود که امید است با جذب به موقع این اعتبار این طرح در بهار ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

استاندار چهارمحال و بختیاری، تسریع در اجرای طرح آبرسانی بن به بروجن را از دیگر مصوبات این نشست اعلام کرد و افزود: مصوب شد تا اجرای این طرح شتاب بیشتری بگیرد و تا سال ۱۳۹۹ وارد مدار شود.

عباسی، همچنین از اختصاص ۵ میلیون یورو اعتبار برای اجرای طرح راه آهن اصفهان- شهرکرد- خوزستان خبر داد و تصریح کرد:  مقرر شد تا مطالعات این طرح ظرف دو ماه آینده انجام گیرد.

وی اجرای آزاد راه  شهرکرد- خوزستان با اعتبار 2 هزار و 300 میلیارد تومان، انجام تملک اراضی محور شهرکرد- بروجن- لردگان با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، طرح راهسازی محور فارسان- دشتک با تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد تومان و تسریع در تکمیل محور شهرکرد- بازفت و شهرکرد- شلمزار- ناغان از دیگر مصوبات این نشست است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: اجرای طرح کنار گذر شمالی شهرکرد با ۵ میلیارد تومان اعتبار و احیای ایل‌راه‌های عشایری با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از دیگر تصمیمات این نشست به شمار می‌رود.

عباسی، همچنین از اصلاح تفاهم‌نامه احداث واحدهای مسکونی ویژه محرومان و روستاییان این استان خبر داد و گفت: در تفاهم‌نامه جدید تعداد واحدهای مسکونی احداثی از ۲ هزار واحد به ۲ هزار و ۴۴۶ واحد به تعداد شهدای استان افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص مطالعات روستاهای در معرض خطر، دشت دیناران و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، توسعه گردشگری و مباحث آموزش و پرورش استان نیز اعتبارات قابل توجهی درنظر گرفته شد.

عناوین برگزیده