تاریخ: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۷۳۴۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

استانداردسازی کالاها باید به بخش خصوصی واگذار شود

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین با بیان اینکه استانداردسازی کالاها باید به بخش خصوصی واگذار شود، گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان نیاز است بخش خصوصی ورود پیدا کرده و کالاهای قاچاق را معرفی کند.
استانداردسازی کالاها باید به بخش خصوصی واگذار شود

به گزارش می متالز، مهدی بخشنده در آیین تجلیل از واحدهای نمونه و منتخب استاندارد استان که ظهر امروز در سالن اجتماعات علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: کشور ما در حوزه استاندارد و استانداردسازی پیشرو بوده و از ۹۴ سال قبل افرادی که در این کشور بودند، می‌دانستند که باید به سمت استانداردسازی برویم.

وی افزود: آخرین اصلاح قانون استاندارد ایران مربوط به ۲۷سال قبل است در حالی که در این مدت زمان شاهد تغییرات زیادی در تکنولوژی بکار گرفته شده در تولید محصولات هستیم اما قوانین استاندارد ما قدیمی است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی قزوین، استانداردسازی کالاها و تولیدات باید به بخش خصوصی واگذار شود.

بخشنده بیان کرد: امروز دیگر نمی‌توانیم استاندارد را به بخش‌های اجباری و تشویقی تقسیم کنیم زیرا این کار در جهان معنایی ندارد بلکه باید استاندارد طلایی، نقره‌ای و آبی داشته باشیم تا مصرف‌کننده بتواند کالاها را تفکیک کند.

وی خاطر نشان کرد: باید کاری کنیم که علامت استاندارد ایران در مجامع بین‌المللی کارآمدتر باشد البته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است و امیدواریم در سال آینده با مشکل کمتری در صادرات موادغذایی روبرو باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود قاچاق کالا است بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای حمایت از تولیدکنندگان بخش خصوصی ورود پیدا کرده و کالاهای قاچاق را معرفی کند.

بخشنده یادآور شد: یکی دیگر از ضعف‌های حوزه استاندارد این است که همه را به یک چشم نگاه می‌کند و کسی که در حال تولید باکیفیت است در مقابل با کسی که قاچاق کالا انجام می‌دهد، خلع سلاح است.

عناوین برگزیده