تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۳
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۷۴۶۷۳
سرویس خبر : انرژی

آغاز وصول یک درصد عوارض فروش معادن استان یزد

می متالز - رئیس مجمع نمایندگان استان از آغاز وصول یک درصد عوارض فروش معادن و صنایع معدنی در استان یزد خبر داد.
آغاز وصول یک درصد عوارض فروش معادن استان یزد

به گزارش می متالز، کمال دهقانی فیروزآبادی در جمع مردم دهستان نصرآباد تفت با اشاره به تلاش‌های مجمع نمایندگان استان برای وصول یک درصد عوارض فروش معادن و صنایع معدن، اظهار داشت: با نشست شورای معادن استان وصول یک درصد عوارض فروش معادن و صنایع معدنی استان اجرایی می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان افزود: با حضور مسوولان عالی قضایی در نشست‌های مجمع نمایندگان با مسوولان استان همه دستگاه‌ها بر اجرای این قانون تأکید کردند.

وی میزان این عوارض برای سال 98 را 286 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: محل هزینه کرد این عوارض در زمینه‌های کشاورزی، جاده‌ها و بهداشت و درمان است که معادن به آن آسیب وارد کرده‌اند.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی به آغاز آب‌رسانی به 266 روستا شهرستان تفت اشاره کرد و افزود: این طرح هم‌اکنون در حال اجراست و پیمان‌کار در مرحله تملک اراضی معارض است.

وی تصریح کرد: این پروژه با افق جمعیت 1425 دیده‌شده و ظرف سه سال آینده تمام روستاهای شهرستان تفت متصل به آب آشامیدنی پایدار می‌شوند.

دهقانی به تبعیض ده‌ساله طی سال‌های 85 تا 95 در استان پرداخت و گفت: با اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در سال 95، اولین سال ورود من به مجلس این تبعیض برداشته شد و اینک در استان عدالت نسبی در توزیع این درآمد برقرارشده است.

وی ادامه داد: در سال 95 شهرستانی در استان یزد ده برابر شهرستان تفت از محل مالیات بر ارزش‌افزوده درآمد دریافت می‌کرد ولی اینک عدالت برقرارشده است.

نماینده تفت و میبد در پاسخ به سوال یکی از نمازگزاران جمعه درباره خرابی راه‌ها به دیدار هفته گذشته خود با معاون وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: معاون وزیر قول مساعد برای تأمین قیر داد و از استان نیز قول بر زیرسازی محل‌ها داده شد و به‌زودی انجام می‌شود.

عناوین برگزیده