تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۴
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۷۵۹۴۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

بومی‌سازی و توسعه فناوری تولید آهن در فولاد خوزستان

می متالز - مدیر برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های فولاد خوزستان گفت: حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای اجرای فاز چهارم توسعه گروه فولاد حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است که تاکنون از روش‌های مختلف تامین‌مالی طرح‌ها دنبال شده و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.
بومی‌سازی و توسعه فناوری تولید آهن در فولاد خوزستان

به گزارش می متالز، غلامرضا طالبی افزود: از این اقدامات می‌توان به جذب منابع فاینانس خارجی و داخلی برای برخی از طرح‌ها، مشارکت سهامداران از طریق افزایش سرمایه و تصویب تخصیص بخشی از سود سالانه خود در مجامع عمومی سال‌های اخیر برای اجرای طرح‌های توسعه اشاره کرد.

وی با اشاره به تجارب موفق در بومی‌سازی در فاز توسعه اظهار کرد: بومی‌سازی و توسعه فناوری تولید آهن اسفنجی است که اکنون با نام فناوری ایرانی پرد در اجرای طرح‌های تولید آهن اسفنجی در کشور مورداستفاده قرار می‌گیرد.  مدیر برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های فولاد خوزستان  تصریح کرد: در تولید پایدار ۶ میلیون تن محصول فولادی سالانه با لحاظ ضرایب طراحی تبدیل مواد در حالتی که کمترین نیاز به مصرف آهن‌قراضه وجود داشته باشد ۲۳ میلیون تن سنگ‌آهن، ۱۱/ ۴ میلیون تن کنسانتره، ۱۱/ ۴ میلیون تن گندله و ۷/ ۸میلیون تن آهن اسفنجی مور نیاز است. طالبی ادامه داد: در طرح جامع توسعه، برای تامین ۲۳ میلیون تن سنگ‌آهن موردنیاز با گرفتن مجوزهای لازم، توسعه فاز دوم طرح‌های شرکت صنعتی و معدنی سناباد، مشارکت و سرمایه‌گذاری در اکتشاف پهنه‌های امیدبخش سنگ‌آهن، مشارکت در توسعه معادن کوچک و تامین از طریق معادن داخلی در نظر گرفته ‌شده است. همچنین برنامه‌ریزی لازم برای احداث و توسعه کارخانه‌های کنسانتره‌سازی برای تامین ۱۱/ ۴ میلیون تن کنسانتره موردنیاز انجام شده است. در این برنامه برای تامین کسری گندله و آهن اسفنجی موردنیاز نیز طرح‌های لازم تعریف‌شده و در حال پیگیری و اجرا هستند.

عناوین برگزیده