تاریخ: ۰۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۱۳
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۷۶۰۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسن نژاد:

دولت بالاجبار اموال خود را برای تأمین بودجه جاری به فروش می رساند

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت در شرایط کنونی با کاهش درآمدهای نفتی مواجه بوده و در این شرایط بالاجبار اموال خود را برای تأمین بودجه جاری و کسری اعتبارات در سال آینده به فروش می رساند.
دولت بالاجبار اموال خود را برای تأمین بودجه جاری به فروش می رساند

به گزارش می متالز، محمد حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به تأکید لوایح بودجه سالیانه بر مولدسازی دارایی های دولت، گفت: در لایحه بودجه سال 99، دولت مجاز به فروش بخشی از دارایی ها و اموال منقول و غیرمنقول خود شده تا با استفاده از این درآمدها، هزینه های جاری خود را تأمین کند.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست های کلی کشور تاکنون بر فروش اموال و دارایی ها دولت نبوده و قطعا هیچ نهادی و دستگاهی علاقه مند به فروش دارایی ها خود و پیشتوانه های مالیش نیست.

وی تصریح کرد: فروش اموال و دارایی های دولت برای نخستین بار در لایحه بودجه سال 99 آورده خواهد شد و این مسئله تاکنون در لوایح بودجه سابقه نداشته است.

زمینه برای فروش اموال و دارایی ها توسط دولت وجود دارد

حسن نژاد گفت: به نظر من در شرایط کنونی زمینه فروش اموال و دارایی ها توسط دولت وجود دارد، از این رو ردیف های درآمدی تعیین شده در لایحه بودجه سال 99 قابل تحقق است.

دولت بالاجبار اموال خود را برای تأمین بودجه جاری و کسری اعتبارات به فروش می رساند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با اشاره به تأکید کارشناسان برای مولدسازی دارایی های دولت، افزود: مولدسازی دارایی ها در صورتی قابل تحقق است که دولت منابع اعتباری و درآمدی پایدار از جمله فروش منابع نفتی داشته باشد و پس از فروش دارایی ها و اموال، آن ها را در بخش های مناسب سرمایه گذاری کند، اما نکته قابل توجه اینجاست که دولت در شرایط کنونی با کاهش درآمدهای نفتی مواجه بوده و در این شرایط بالاجبار اموال خود را برای تأمین بودجه جاری و کسری اعتبارات به فروش می رساند.

عناوین برگزیده