تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۸
بازدید: ۱۹۹
کد خبر: ۷۶۳۰۴
سرویس خبر : محیط زیست

کنترل آنلاین برخط و لحظه ای مخاطرات زیست محیطی کارخانه ذوب آهن

می متالز - کارخانه ذوب آهن اولین شرکت فولادی، مجهز به سیستم پایش آنلاین مخاطرات زیست محیطی است.
کنترل آنلاین برخط و لحظه ای مخاطرات زیست محیطی کارخانه ذوب آهن

به گزارش می متالز، سرپرست محیط زیست کارخانه ذوب آهن گفت: همه خروجی های زیست محیطی این شرکت به صورت برخط و لحظه ای توسط کارشناسان محیط زیست کنترل می شود.
محمد حسین غلامی با اشاره به مجهز شدن واحدهای تولیدی شرکت به سامانه مکانیزه ارسال پیامک افزود: در صورت خروج از استاندارد ها و شاخص های زیست محیطی و قرار گرفتن در ناحیه آلارم ،هشدار زیست محیطی برای واحد های مربوطه به منظور واکنش سریع و اصلاح فرآیند ،به صورت پیامک ارسال می شود.
وی در ادامه با اشاره به بروز پدیده اینورژن درروزهای اخیر گفت: تعمیرات پیش گیرانه روی سیستم های تصفیه غبار و آلاینده های زیست محیطی ، جابجائی زمان برخی از فرایندهای دارای آلایندگی و انجام تعمیرات اساسی و اورهال (توقف) بخش های مختلف تولید در فصل سرد سال از مهمترین اقدامات زیست محیطی این کارخانه برای کاهش و کنترل میزان آلایندگی به شمار می رود.
غلامی با بیان اینکه این کارخانه تا کنون بیش از چهار هزار میلیارد ریال برای کنترل و کاهش آلایندگی در بخش آب ، هوا ،پساب و پسماند هزینه کرده است گفت: برای صرفه جوئی و کاهش برداشت آب خام هشت طرح بزرگ با اعتبار بیش از 12هزار میلیارد ریال در کارخانه ذوب آهن اصفهان در حال اجراست.

عناوین برگزیده