تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۰۵
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۷۶۳۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۲ واحد تولیدی در کردستان به چرخه تولید بازگشتند

می متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به وجود ۱۳۱ واحد تولیدی غیرفعال در استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲ واحد تولیدی مشکل دار، در استان با رفع موانع به چرخه تولید بازگشته‌اند.
۳۲ واحد تولیدی در کردستان به چرخه تولید بازگشتند

به گزارش می متالز، پیمان الماسی اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری تعداد واحدهای تولیدی غیرفعال بازگشته به چرخه تولید در استان را به ۵۰ مورد برسانیم.

وی اضافه کرد: در کشور تاکنون ۱۳۴ فقره تسهیلات تبصره ۱۸ به واحدهای تولیدی پرداخت شده که سهم کردستان از این بخش،  سه مورد به مبلغ حدود ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: میزان برق مصرفی واحدهای تولیدی استان در هشت ماه منتهی به آبان امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته که این بیانگر افزایش تولید در استان است.

الماسی با بیان اینکه صادرات از مهم ترین برنامه‌های وزارت صمت است، تاکید کرد: امسال ۴۰ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری در استان ۲۵۰ میلیون دلار صادرات انجام دادند.

وی گفت: برای رونق تولید، باید در بخش‌های اقتصادی تجدید نظر شده و هزینه های تولیدی کاهش یابد تا کیفیت افزایش یافته و توان رقابت با دیگر محصولات مشابه خارجی فراهم شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اعلام اینکه مشکلی برای تامین مواد اولیه نداریم، افزود: شاید واحدهای تولیدی استان مشکل نقدینگی داشته باشند اما هیچ واحدی معطل مواد اولیه نیست.

در حال حاضر ۸۴۱ واحد تولیدی در استان با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال اسمی ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر و اشتغال واقعی ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر فعالیت دارند.

عناوین برگزیده