تاریخ: ۰۲ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۷۶۴۲۷
امروز؛

کارگران تراورس در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود تجمع کردند

می متالز - کارگران شرکت خط و ابنیه فنی راه آهن تراورس صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود تجمع کردند.
کارگران تراورس در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود تجمع کردند

به گزارش می متالز، کارگران شرکت خط و ابنیه فنی راه آهن تراورس امروز در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق چهار ماهه خود تجمع کردند. این شرکت به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت‌های اقماری راه آهن جمهوری اسلامی ایران شناخته می‌شود که فعالیت خود را از سال ۷۱ آغاز کرده است و در مدت فعالیت خود توانسته خطوط ریلی را به لحاظ کمی و کیفی توسعه قابل ملاحظه‌ای دهد.

شرکت تراورس در سال ۸۹ به بخش خصوصی واگذار شد و به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت توسعه سرمایه گذاری امیرمنصور آریا شناخته می‌شود.

تراورس یا ابنیه ریلی اعم از جوبی، بتنی، روسازی، زیرسازی و بازسازی خطوط ریلی را شامل می‌شود و از همین رو در صنعت حمل و نقل کشور تأثیر بسیاری دارد.

نکته قابل ملاحظه درباره این شرکت واگذاری آن به گروه امیرمنصور آریا یا مه آفرید خسروی است که در سال ۹۳ به دلیل فساد اقتصادی اعدام شد و این در حالی است که حساب‌های گروه اقتصادی آریا همچنان مسدود است.

از طرف دیگر برخی حساب‌های کارخانه تراورس هم از سوی اداره مالیات و تأمین اجتماعی به دلیل بدهی شرکت به این ادارات مسدود شده است؛ بنابراین در حالی که چندین حساب کارخانه به دلایل مختلف مسدود شده است، کارگران آن چهار ماه است حقوق خود را دریافت نکرده اند و وارد پنجمین ماه بی حقوقی شده اند.


کارگران تراورس صبح امروز در اعتراض به وضعیت کارخانه و عدم پرداخت حقوقشان به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه خط آهن مسافربری کرج را مسدود کردند و ادامه اعتراض خود را به مقابل درب کارخانه منتقل کردند.

گفتنی است، کارگران تراورس پیش از این هم در سال‌های گذشته و در اعتراض به عدم پرداخت حقوق خود تجمع کرده بودند.

عناوین برگزیده