تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۳۷۱
کد خبر: ۷۷۱۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توضیح عجیب رکورددار افزایش سرمایه از کودتا و توقف بخشی از فعالیت ها !

می متالز - رکورددار افزایش سرمایه در توضیحی عجیب از تخلفاتی با عنوان کودتا در محل دفتر تهران و توقف بخشی از فعالیت ها خبر داد و برای دور روز کاری با توقف نماد روبرو شد.
توضیح عجیب رکورددار افزایش سرمایه از کودتا و توقف بخشی از فعالیت ها !

به گزارش می متالز، شرکت کارخانجات مخابراتی ایران که با اعمال افزایش سرمایه 2183 درصدی از محل تجدید ارزیابی در 30 تیر سال 94، رکورددار افزایش سرمایه همه شرکت های بورسی و فرابورسی بشمار می رود درخصوص توقف بخشی از فعالیت ها، دست به شفاف سازی عجیبی زد و برای دور روز کاری با توقف نماد روبرو شد.

براین اساس، عبدالرضا رضوانی مدیرعامل "لکما" در شرح علت توقف نماد از 8 دی ماه اعلام کرد: پیرو نامه 4 دی ماه نظر به تخلفات صورت گرفته اعلامی، صورتجلسه هیأت مدیره با شماره غیرواقعی 728 مغایر با مواد 34، 36 و 43 اساسنامه بوده !!! و در 23 آذر ماه  با دخالت مستقیم احدی از نمایندگان مجلس که داماد وی نیز بدون دارا بودن تخصص لازم، دانش و تجربه کافی متاسفانه بوسیله رانت عضو هیآت مدیره شرکت نیز هستند، کودتایی در ساعت 15:30 در محل دفتر تهران این مجموعه توسط اسماعیلی، سبط احمدی و یدالهی و هنگامی که بنده در دفتر کار در شیراز بودم صورت می پذیرد !!؟

موارد حائز اهمیت:

  1. به استناد ماده 34 اساسنامه هیچ گونه دعوتنامه کتبی شرکت در جلسه با موضوع مشخص و با رعایت فاصله متعارف و اعلام محل تشکیل جلسه برای اعضاء ارسال نشده است !!!؟؟
  2. به استناد ماده 36 اساسنامه باید صورتجلسه ای تنظیم شود که به امضاء کلیه مدیران حاضر در جلسه برسد، حال اینکه حسین پور که در جلسه حاضر نبوده و شیراز بوده، صورتجلسه را امضاء کرده است !!؟؟ و مابقی موارد مندرج در این ماده نیز در تنظیم صورتجلسه رعایت نشده است !!
  3. به استناد ماده 43 اساسنامه در صورتی که انتخاب مدیرعامل بیش از یک هفته طول بکشد، هیآت مدیره باید تا انتخاب مدیرعامل طبق این ماده یک نفر را با دارابودن کلیه وظایف و مسوولیت های مدیرعامل با تصریح حدود اختیارات انتخاب کند! سئوال مهم و اساسی این است صرف نظر از عدم رعایت مواد 34 و 36 اساسنامه آیا در صورتجلسه غیرقانونی ارائه شده به سرپرست اختیاراتی داده شده است !!؟؟؟؟؟ پرواضح است که سرپرست فاقد اختیارات است !!؟
  4. آخرین صورتجلسه موجود در شرکت شماره 723 به تاریخ 13 مهر ماه است، سئوال این است صورتجلسات شماره های 724- 725- 726- 727 کجا هستند ؟؟؟ احتمالا به زودی صادر می شوند !؟ در آبان ماه تنها یک جلسه هیآت مدیره آن هم در روز جمعه و در تهران داشته ایم !! با توجه به کودتای صورت گرفته و تصرف غیرقانونی اموال و دارایی های شرکت و اختیارات مدیرعامل قانونی در حساس ترین برهه زمانی که بیش از 160 میلیارد تومان قرارداد در شرکت وجود دارد ولی بواسطه عدم توجه به صرفه و صلاح شرکت و حقوق حقه سهامداران و نیروی کار زحمتکش این مجموعه معظم با بی تدبیری و صرفا به واسطه منفعت طلبی و تلاش در جهت حذف بزرگترین مانع در شرکت به نام رضوانی اقدام به کودتا کرده و با کمال تاسف شرکت را به ورطه نابودی کشانده اند!!!؟؟؟

اسناد و مدارک مثبته به مرکز حراست وزارت ارتباطات و اداره کل اطلاعات استان فارس ارایه شده و بنده نیز دغدغه های به حق در خصوص وضع موجود و آینده نه چندان روشن شرکت را طی مکاتبه ای 4 صفحه ای 3 دی ماه به استحضار مقام عالی وزارت ارتباطات آذری جهرمی رسانده و تاکید می کنم که مدتها بود به خاطر سهم خواهی ها و ...... قصد تحویل مسوولیت و ترک مجموعه را داشتم و موضوع را نیز به اطلاع مسوولین ذیربط و هیآت مدیره رسانده بودم.

در حال حاضر نیز به هیچ عنوان قصد اداره شرکت را در این اوضاع اسف بار ندارم ولی امور اجرائی شرکت باید هر چه سریعتر با رعایت مفاد اساسنامه و قانون تجارت به فردی شایسته، لایق و کارامد سپرده شود. متاسفانه باید به استحضار کلیه مسوولین ذیربط، سهامداران و ذینفعان برسانم که به استناد گروه الف از ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان، بخش زیادی از فعالیت های شرکت از 24 آذر متوقف شده است !!!؟؟؟

همچنین کلیه اقدامات، مکاتبات و درخواست های صورت گرفته توسط سرپرست غیرقانونی و بدون اختیار شرکت فاقد وجاهت قانونی است. امید می رود سازمان بورس و فرابورس کما فی السابق در راستای صیانت از حقوق سهامداران و ذینفعان واقعی این مجموعه ملی و فارغ از ملاحظات سیاسی براساس قانون عمل کنند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده