تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۶
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۷۷۵۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی کارگزار وابسته به بانک دولتی از رشد تدریجی دلار و شاخص + دلایل

می متالز - کارگزار بورس وابسته به بانک دولتی با اعلام دلایلی از پیش بینی افزایش تدریجی دلار توسط بانک مرکزی خبر داد و گفت: این افزایش برای بازار سرمایه، رشد شاخص را در پی دارد.
پیش بینی کارگزار وابسته به بانک دولتی از رشد تدریجی دلار و شاخص + دلایل

به گزارش می متالز، محمدمهدی بحرالعلوم مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن با اعلام اینکه هر دارایی در اقتصاد، متناسب با افزایش قیمت ها در بخش های مختلف مانند مسکن، خودرو، سهام و کالا رشد می‌کند گفت: در بحث ارزی به دلیل اینکه مداخله دولت و بانک مرکزی جزء سیاست های سال های گذشته بوده، معمولا دوره باثباتی وجود دارد و این تورم انباشته درسال مشخصی با جهش قیمت ارز خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: باتوجه به تجربه افزایش نرخ ارز در دو سال اخیر، محدود شدن فروش نفت و قادر نبودن مراودات بین المللی در سطوح مناسب جهت نقل و انتقال پول و کسری بودجه قابل توجه، بانک مرکزی طبق رویه سنوات گذشته به دنبال ثابت نگه داشتن نرخ در قیمت ثابتی نیست و در سال های آینده جهش را شاهد هستیم. مدیریت فعلی بانک مرکزی اجازه افزایش قیمت ارز برای پوشش دادن درصد یا نسبتی از تورم را خواهد داد که افزایش تدریجی قیمت ارز را به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسوول ادامه داد: افزایش تدریجی نرخ در بازار ارز به طبع برای بازار سرمایه، رشد شاخص را در پی دارد.

بحرالعلوم افزود: شرکت های کارگزاری ملزم به افشای صورت های مالی نیستند اما در لایحه بودجه، موضوع ارائه صورت های مالی شرکت هایی که در بورس پذیرش نشده اند در کدال مطرح شده است. به دلیل اینکه صنعت کارگزاری تحت نظارت سازمان است و صورت های مالی را با حسابرسان سازمان بررسی می کنند، شفافیت اطلاعاتی بطور قطع وجود دارد و سازمان بورس، شرکت های کارگزاری را بصورت مرتب و شفاف رصد می‌کند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده