تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۴۰
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۷۸۰۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

فرماندار مراغه خواستار تشدید نظارت بر بازار شد

می متالز - معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه با تاکید بر لزوم نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها گفت: بازرسان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه‌های صنفی، نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند.
فرماندار مراغه خواستار تشدید نظارت بر بازار شد

به گزارش می متالز، حمید شکری روز یک‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار مراغه افزود: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید، تامین کالاهای اساسی، کنترل بازار و نظارت بر صنوف در قالب طرح های تنظیم بازار  انجام می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس، اتحادیه های صنفی، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی با هرگونه تخلف از جمله گران فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور برخورد می کنند.

شکری با اشاره به تشکیل پرونده های تخلف برای واحدهای صنفی متخلف، اضافه کرد: بیشترین میزان تخلف در بازار مربوط به عدم درج قیمت کالاهاست که در این زمینه برخوردهای لازم توسط اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی انجام می شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه نیز گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۹ هزار و ۸۵۰ بازرسی از اصناف از سوی اکیپ های نظارتی این اداره انجام شده است.

حسن زاده افزود: در این راستا، ۴۷۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل شده و ۴۱ پرونده قاچاق کالا نیز به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

وی اضافه کرد: براساس اعلام تعزیرات حکومتی، ۶۰ درصد پرونده ها مربوط به عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور، ۳۰ درصد گران فروشی و تقلب و ۱۰ درصد نیز مربوط به شکایات مردمی است.

رییس اتاق اصناف مراغه نیز گفت: در یک ماه اخیر و به دنبال افزایش قیمت بنزین و احتمال شوک قیمتی به بازار، ۵۱۸ بازدید از واحدهای صنفی این شهرستان انجام شده است.

سعید معصومی افزود: هم اکنون کالاهای اساسی به اندازه کافی در بازار موجود بوده اما در این بین عدم تامین اجناس و کالاهای از سوی عمده فروشان کشوری و واحدهای تولیدی، مهم ترین مشکل بازار و عاملی برای افزایش قیمت است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

عناوین برگزیده