تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۴۵
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۷۸۰۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۱۷۰ بازرس قیمت‌ها در بازار آذربایجان‌شرقی را رصد می‌کنند

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۷۰ بازرس با مشارکت دستگاه‌های مربوطه وضعیت قیمت‌ها در بازار استان را رصد کرده و قیمت اجناس به خصوص اقلام اساسی تحت کنترل است.
۱۷۰ بازرس قیمت‌ها در بازار آذربایجان‌شرقی را رصد می‌کنند

به گزارش می متالز، حبیب امین زاده روز یک‌شنبه به همراه فرماندار مراغه و جمعی از دستگاه‌های متولی در بازدید از بازار شهرستان مراغه اظهار داشت: در خصوص موجودی، میزان و قیمت کالاهای اساسی در استان مشکل خاصی وجود ندارد و همه چیز در کنترل است.
وی افزود: ۱۴۰ نوع از اقلام و کالاهای تحت کنترل با قیمت، کیفیت، میزان و مقدار مناسب در بازار استان توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه میزان موجودی کالاهای اساسی در استان در حد مطلوب است، خاطرنشان کرد: ظرفیت انبارهای از پیش تعیین شده برای ذخیره سازی کالا تکمیل است و در ادامه با توجه به حمل کالا از بنادر به استان، مکان‌های ذخیره سازی جدید در نظر گرفته شده است.
امین زاده ادامه داد: پس از افزایش قیمت بنزین، در شهرستان مراغه یک هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی صورت گرفته و خوشبختانه همه چیز تحت کنترل است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این بازدید گفت: برنامه دولت جلوگیری از افزایش قیمت کالاها به خصوص اقلام اساسی است.
حمید شکری گفت: با افزایش قیمت چه از سوی تولیدکنندگان و چه اصناف برخورد شده و نظارت و بازرسی از سوی دستگاه های متولی تشدید خواهد شد.
وی گفت: از ابتدای سال تاکنون در قالب کالاهای اساسی و اقلام تنظیم بازار ۶۸۰ تن برنج، ۷۰۰ تن شکر، ۴۰۰ تن قند، ۲۱ تن گوشت منجمد در ارتباط با وضعیت بازار در شهرستان مراغه توزیع شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۹ هزار و ۸۵۰ بازرسی از اصناف از سوی اکیپ های نظارتی انجام شده که در این راستا، ۴۷۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل و ۴۱ پرونده قاچاق کالا توسط اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

عناوین برگزیده