تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۳۵
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۷۸۹۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
علی‌اصغر زبردست در شورای گفت‌وگوی استان همدان

حل مشکلات شهرک‌های صنعتی نیازمند گفتمان مشترک است

می متالز - علی‌اصغر زبردست، در جلسه شورای گفت‌وگوی استان همدان به مشکلات شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفتمان مشترک را حلال و رافع این مشکلات دانست. به گفته او تأمین و تقویت زیرساخت‌ها در افزایش تولید و ظرفیت صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی بسیار مؤثر است و این کار جز با همکاری دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر نیست.
حل مشکلات شهرک‌های صنعتی نیازمند گفتمان مشترک است

به گزارش می متالز، بیست و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان با حضور سعید شاهرخی، استاندار و رئیس شورا، علی‌اصغر زبردست، رئیس اتاق همدان و دبیر شورا با دستور جلسه بررسی آخرین مشکلات فعالان بخش خصوصی در شهرک‌های صنعتی و بررسی موضوع تسهیلات گردشگری برگزار شد.

رئیس اتاق همدان با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی استان با مشکلات و مسائلی مواجه هستند که گفتمان مشترک می‌تواند حلال و رافع آنها باشد، گفت: تکمیل زیرساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی، مهم‌ترین خواسته صنایع مستقر در این مراکز است و بی‌تردید تأمین و تقویت زیرساخت‌ها در افزایش تولید و ظرفیت صنایع مستقر بسیار تأثیر دارد.

علی‌اصغر زبردست افزایش و تقویت برق شهرک صنعتی بهاران را از نیازهای ضروری دانست و افزود: این شهرک برای توسعه یک و نیم مگاوات برق نیاز دارد.

به گفته او، شهرک مبل و منبت حاجی‌آباد نیز علاوه بر توسعه شبکه برق نیازمند ایجاد راه دسترسی مناسب و احداث پل زیرگذر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با اشاره به وجود صنایع بزرگی مانند بافتینه و یافتگان در مسیر این شهرک خاطرنشان کرد: پل زیرگذر می‌تواند در کاهش تصادف‌های این جاده و افزایش ایمنی آن بیفزاید.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف به ایجاد رمپ‌های ورودی و خروجی برای شهرک‌های صنعتی هستند و کوتاهی در اجرای این وظیفه، شهرک‌های صنعتی را به نقاط حادثه‌خیز تبدیل کرده است.

زبردست تعیین تکلیف منطقه صنعتی «چشمه قصابان» را خواسته دیگر عنوان کرد و افزود: الحاق این منطقه به شهرک صنعتی بهاران و یا تفکیک به‌عنوان یک شهرک صنعتی مجزا مطالبه جدی دستکم ۲۰۰ واحد صنعتی مستقر در این منطقه است.

رئیس اتاق همدان از نمایندگان مردم در مجلس نیز خواستار یاری و کمک به بخش تولید شد و گفت: چهار نفر از نمایندگان عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی هستند اما حضور کمرنگی در این نشست دارند.

استاندار همدان نیز در این نشست گفت: دولت به‌رغم محدودیت و تنگناهای مالی توجه ویژه‌ای به تأمین نیازهای شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان دارد.

سید سعید شاهرخی افزود: در حوزه زیرساخت‌ها به‌رغم محدودیت‌های مالی برای توسعه و تقویت صنایع توجه ویژه داریم و در سطح ملی آماده مذاکره و پیگیری امور از طریق وزرا هستیم.

او درباره تأمین برق شهرک‌های صنعتی استان همدان، گفت: پیگیری‌های خوبی در این حوزه صورت گرفته است و به توافق‌هایی نیز دست یافته‌ایم اما حل کامل مشکلات نیاز به پیگیری مستمر دارد.

شاهرخی افزود: وزیر نیرو برای رفع مشکل برق شهرک‌های صنعتی همدان قول مساعد داده است و امیدواریم خواسته‌های صنعتگران با شتاب محقق شود.

استاندار همدان به حل مشکل شهرک مبل و منبت حاجی‌آباد تأکید کرد و از دستگاه‌های اجرایی خواست پرونده این مشکل را هرچه سریع‌تر خاتمه بدهند.

او به مدیریت پسماندهای صنعتی و عادی شهرک‌های صنعتی تأکید کرد و گفت: بخشداری‌ها با شرکت شهرک‌های صنعتی در این رابطه تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

شاهرخی با اشاره به شرایط حاکم بر واحدهای صنعتی چشمه قصابان، شهرستان بهار وظیفه سامان بخشی این منطقه را طبق قانون به فرماندار واگذار کرد و گفت: با کمک ظرفیت‌های شهرستان و استان مشکلات دسته‌بندی و حل شود ما نیز کمک می‌کنیم.

استاندار همدان ارائه تسهیلات گردشگری را نیازمند تقویت دانست و از متولیان حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خواست با جدیت بیشتری به تقاضاها رسیدگی کنند.

شاهرخی توجه به تولید و حمایت از بخش خصوصی را مهم‌ترین کار در برهه کنونی دانست و از تمام اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خواست حضور در این جلسه را جدی بگیرند.

استاندار همدان در پایان خط و نشانی هم برای مدیران دستگاه‌های اجرایی غایب کشید و گفت: از ابتدای سال، هفت جلسه شورای گفت‌وگوی تشکیل شده و غایبان باید پاسخگوی عملکردشان باشند.

عناوین برگزیده