تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۷۹۲۵۶
مشاور وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

راه‌آهن خرم‌آباد در سامانه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ثبت نشده است

می متالز - مشاور وزیر راه با تاکید بر اینکه پروژه ریلی خرم‌آباد وضعیت خوبی ندارد، گفت: خواهش ما از استاندار لرستان این است که این پروژه به سامانه «نیپا» بیاید تا بتوانیم آن را پیگیری کنیم.
راه‌آهن خرم‌آباد در سامانه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ثبت نشده است

به گزارش می متالز، مرتضی باقری امروز چهارشنبه در کارگروه ایمنی راه‌های لرستان با اشاره به اینکه سهم خدمات حمل و نقل در تولید ناخالص کشور ۹ درصد است، اظهار داشت: این در حالیست که تصادفات ۷ درصد تولید ناخالص ملی ما را به هدر می‌دهد.

وی با بیان اینکه شدت تصادفات در لرستان بالاتر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: این امر نقش مهم وسایل نقلیه سنگین را می‌رساند که لرستان سهم بالایی در تردد خودروهای سنگین و حوادث مربوط به آن دارد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در حالی که حجم ترافیک پایین‌تر از میانگین کشوری است اما تصادفات بالاتر از میانگین کشوری است.

باقری با اشاره به اینکه امروز از برخی راه‌های لرستان بازدید کردیم و مکان یابی مراکز امداد و تعداد مراکز امداد انجام شد، اظهار داشت: قرار شد راه و شهرسازی و سازمان راهداری کمک کنند تا فضای امداد رسانی سریع در محورهای لرستان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در محور ازنا - شازند ضعف پیمانکار در قطعه اول مشاهده می‌شد که خلع ید شده و در دهه فجر برنامه داریم ۱۱ کیلومتر از این محور را بهره برداری کنیم، تصریح کرد: در خصوص محور خرم آباد- پلدختر در قطعه اول ۱۷.۵ کیلومتر کار در جریان است و فعالیت‌ها به ۹ جبهه کاری افزایش می‌یابد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: محور خرم آباد - کوهدشت - ایلام از مسیرهای زائران اربعین است، از امروز بحث این محور در دستور کار قرار بگیرد تا شاهد تصادفات کمتری باشیم.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در جلسه قبلی مطرح شد که راه و شهرسازی هیچ پروژه‌ای در سامانه نیپا ندارد و مکاتبه‌ای از سوی سازمان برنامه و بودجه لرستان صورت گرفت و دو پروژه پیشنهاد شد که اضافه شود که یکی از آنها پروژه ریل خرم آباد است، اظهار داشت: این پروژه در شرایط خوبی قرار ندارد و اگر در اولویت قرار نگیرد به زودی با هزینه‌های بالایی در این پروژه مواجه می‌شویم.

وی با تاکید بر اینکه اگر این پروژه به فراموشی سپرده شود و مجدداً بعداً کارگاه‌ها فعال شود هزینه بالایی برای عملیات تونل‌ها لازم است، افزود: خواهش ما از استاندار لرستان این است که پروژه ریل خرم آباد به سامانه نیپا بیاید و جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد تا بتوانیم آن را پیگیری کنیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در سامانه نیپا پروژه‌ها مورد توجه است و مرتب گزارش داده می‌شود.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برای سال آینده نیز هر استان فقط می‌تواند ۵ پروژه را در سامانه نیپا ثبت کند، سوال من اینجاست که الان برای سال آینده از نظر لرستان کدام پروژه‌ها دارای اولویت است؟ گفت: تهیه سند توسعه پیش ران اقتصادی لرستان باید در دستور کار باشد، الان نمی دانم این موضوع در دستور کار استان هست یا نه.

عناوین برگزیده