تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۱
بازدید: ۱۹۸
کد خبر: ۷۹۹۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هجوم شاخص به قله ۴۰۰ هزار

می متالز - سرازیر شدن سیل نقدینگی به بازار سهام به افزایش چشمگیر حجم و ارزش معاملات و جهش ۳۸ هزار واحدی شاخص کل تنها طی سه روز منجر شده، به طوری که در حال حاضر ارزش بازار ارز مرز ۱۴ میلیون میلیارد ریال گذشته است. رفع محدودیت دامنه نوسان قیمت نیز از دلایل رشد بازار به شمار می‌رود. در معاملات امروز بورس، شاخص کل بورس تهران بیش از ۱۶۰۰۰ واحد دیگر افزایش پیدا کرد.
هجوم شاخص به قله ۴۰۰ هزار

به گزارش می متالز، در معاملات دوشنبه ۲۳ دی شاخص کل بورس تهران با ۱۶ هزار و ۳۸۸.۳۶ واحد رشد (معادل ۴.۳۶ درصد) به سطح ۳۹۲ هزار و ۳۸.۴ واحد افزایش یافت. شاخص کل هم‌وزن به میزان ۴ هزار و ۳۶۹.۷۵ واحد (معادل ۳.۸۱ درصد) افزایش یافت و به سطح ۱۱۸ هزار و ۹۲۴.۸ واحد رسید. از سویی شاخص قیمت وزنی-ارزشی ۴ هزار و ۳۸۵.۲۵ واحد (معادل ۴.۳۶ درصد) رشد کرد و به رقم ۱۰۴ هزار و ۸۹۲.۳ واحد دست یافت. همچنین شاخص بازار اول به میزان ۱۲ هزار و ۳۱۵.۶۸ واحد (معادل ۴.۵۸ درصد) افزایش یافت و به سطح ۲۸۱ هزار و ۹۷.۷ واحد رسید. شاخص بازار دوم نیز ۳۱ هزار و ۵۱۰.۸۰ واحد (معادل ۴.۰۲ درصد) افزایش را تجربه کرد و به رقم ۸۱۴ هزار و ۵۲۳.۸ واحد دست یافت. همچنین شاخص صنعت با ۱۴ هزار و ۸۹۲.۵۳ واحد رشد (معادل ۴.۳۸ درصد) به سطح ۳۵۴ هزار و ۵۸۵.۵ واحد رسید.

در معاملات امروز، ۸ میلیارد و ۲۵۵ میلیون سهم به ارزش ۳۹ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۱۸۹ میلیون ریال در ۵۲۰ هزار و ۲۷۴ نوبت معامله شدند و ارزش بازار به ۱۴ میلیون و ۲۵۱ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال رسید.

در معاملات امروز دوشنبه، سهام نمادهای فاراک، فولاد، غگرجی، بالبر، شکلر، شیراز و زمگسا بیشترین افزایش قیمت و سهام نمادهای سفار، چکاوه، وساخت، قمرو، فروس، چافست و قپیرا بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند.

عناوین برگزیده