تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۰۹
بازدید: ۶۷۴
کد خبر: ۸۶۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نعمتی با انتقاد از افزایش قیمت بنزین:

اثر وضعی افزایش قیمت بنزین بیش از اجرای آن است

می متالز - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح افزایش قیمت بنزین در لایحه بودجه سال آینده، عنوان کرد که اثرات وضعی افزایش قیمت بنزین بیش از اجرای آن است.
اثر وضعی افزایش قیمت بنزین بیش از اجرای آن است

 به گزارش می متالز، بهروز نعمتی با اشاره به اینکه دولت در لایحه بودجه سال 97 به دنبال افزایش قیمت بنزین تا 1500 تومان است، بیان داشت: شخصا مخالف افزایش قیمت بنزین هستم و اینکه نوبخت تصور می کند این افزایش قیمت بر جامعه تاثیرگذار نیست را نمی پذیرم؛ چرا که اعتقاد دارم این موضوع تبعات زیادی برای مردم خواهد داشت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت سوخت باعث افسارگسیختگی بازار خواهد شد، ادامه داد: طی هفته های اخیر شاهد بودیم که طرح همین موضوع باعث افزایش قیمت برخی کالاها از جمله تخم مرغ و لبنیات شد به همین جهت تبعات وضعی افزایش 500 تومانی سوخت بیش از این رقم است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: برای من و نوبخت 500 تومان عددی نیست اما برای مردم این عدد درشت و بزرگ است، به همین جهت جزو کسانی هستم که نسبت به افزایش قیمت بنزین در مجلس اعلام مخالفت می کنم.

وی دراین باره که دولت مختار است برای کسب درآمدی از محل فروش حامل های انرژی قیمت ها را افزایش دهد، بیان داشت: دولت در قوانین مختلف اختیارات متعددی دارد، از جمله اینکه مختار است از 20 درصد درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به اقشار آسیب پذیر اختصاص دهد و یا برای حمایت از تولید 30درصد درآمد قانون هدفمندی را به این بخش بدهد اما آیا این اختیارات در طول سال های گذشته انجام شده است؟

نعمتی در ادامه در خصوص تاثیر افزایش قیمت بنزین بر کاهش مصرف سوخت گفت: تجربه ثابت کرده است که با افزایش قیمت ها، کاهش مصرف رخ نمی دهد چرا که مردم برای تامین نیاز روزانه خود در نهایت به خرید کالای گران قیمت تن می دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند دولت برای افزایش قیمت بنزین، اظهار داشت: نباید فراموش کرد اجبار باعث می شود که در جاهای دیگر مشکلاتی برای جامعه ایجاد شود و مسائل مختلفی را به دنبال داشته باشد، مجدد تاکید می کند اثرات وضعی افزایش قیمت بنزین به مراتب بیشتر از اجرای آن است.

عناوین برگزیده