تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۸۷۶۲۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حسینی کیا:

عدم کنترل نقدینگی از عوامل افزایش قیمت خودرو است / مافیا بازار خودرو را در اختیار گرفته

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به مافیای بیرون از خودروسازی تاکید کرد: این مافیا درحقیقت بازار را در اختیار گرفته است و تمامی ندارد وهمیشه بوده و هست.
عدم کنترل نقدینگی از عوامل افزایش قیمت خودرو است / مافیا بازار خودرو را در اختیار گرفته

به گزارش می متالز، سید جواد حسینی کیا با اشاره به افزایش قیمت خودرو در روز‌های اخیر گفت: افزایش قیمت خودرو دلایل متعددی دارد و یکی از این دلایل این است که ما به خوبی نتوانستیم نقدینگی درجامعه را کنترل کنیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم وجود دارد که باید جهت دهی مناسبی برای آن صورت گیرد.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با اشاره به مافیای بیرون از خودروسازی تاکید کرد: این مافیا درحقیقت بازار را در اختیار گرفته است و تمامی ندارد وهمیشه بوده و هست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همچنین در حال حاضر شیفت سوم برخی واحد‌های خودروسازی فعال نیست که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

حسینی کیا در ادامه با اشاره به عدم دریافت مالیات از بخش معاملات خودرو تاکید کرد: در این بخش مجلس کم کاری داشته و باید از فردی که در سال بیش از یک خودرو معامله می‌کند مالیات ۴۰ درصدی گرفته شود که در حال حاضر این مالیات پرداخت نمی‌شود و فرار مالیاتی در این زمینه وجود دارد.

وی بیان داشت: با این حال باید دستگاه‌های امنیتی و نظارتی به این مسئله(افزایش قیمت خوردو) ورود کرده و شعبی را خارج از روال عادی در این زمینه تعبیه کنند تا با مافیا‌های فروش خوردو در کشور، برخورد جدی شود.

عناوین برگزیده