تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۸۷۸۵۳
سرویس خبر : انرژی

قیمت نفت به بالای ۵۱ دلار افزایش یافت

می متالز - قیمت نفت پس از کاهش یک دلاری در ساعات اولیه معاملات، و رسیدن به کمترین رقم سال گذشته، دوباره افزایش یافت.
قیمت نفت به بالای ۵۱ دلار افزایش یافت

به گزارش می متالز، قیمت نفت از کاهش بیش از یک دلاری در ساعات اولیه معاملات پس از اینکه به کمترین رقم در چند سال گذشته رسید، افزایش یافت.

۵ تریلیون دلار سرمایه در سقوط مجدد بازارهای مالی دنیا سوخت

این افزایش با امید به کاهش بیشتر تولید اوپک و اعمال محرک های اقتصادی از سوی بانک های مرکزی به دنبال نگرانی‌ها در مورد خسارت ناشی از شیوع ویروس کرونا صورت گرفت.

هر بشکه نفت برنت با ۱.۵۱ دلار افزایش ۵۱.۱۸ دلار فروخته شد؛ نفت برنت تا ۴۸.۴۰ دلار، کمترین میزان از جولای ۲۰۱۷ رسیده بود.

نفت خام آمریکا با ۱.۲۴ دلار افزایش ۴۶ دلار معامله شد. این نوع نفت به ۴۳.۳۲ دلار، کمترین رقم در ۱۴ ماه گذشته رسیده بود.

هر دو شاخص نفتی، در بحبوحه نگرانی ها در مورد این ویروس، نخستین افزایش قیمت پس از شش روز متوالی کاهشی را ثبت کردند. ویروس کرونا که شیوع آن از چین آغاز شد، بیش از ۳۰۰۰ نفر را به کام مرگ کشانده و از آنجایی که سرمایه گذاران در برابر کاهش شدید رشد اقتصادی مقاومت می‌کنند، بازارهای جهانی را در هم ریخته است و بزرگ ترین سقوط این بازارها از بحران مالی ۲۰۰۸ در هفته گذشته رقم خورد.

فعالیت کارخانجات چین در ماه فوریه با سریع ترین سرعت کاهش یافت و از خسارت شدید از شیوع ویروس کرونا بر اقتصاد چین خبر داد.

به گفته رئیس بخش تحقیقات بانک ملی استرالیا، «از طرفی، این وضعیت کاملا تاثیر منفی بر تقاضا برای نفت خام و محصولات نفتی در سراسر جهان دارد.»

وی گفت خبرهایی هست که عربستان در حال رایزنی به توافق رسیدن برای کم کردن یک میلیون بشکه دیگر از رقم میزان کاهش تولید اوپک است، در عین حال، بانک های مرکزی به شدت برای مداخله و حمایت از بازارها از طریق نرخ بهره، تمایل دارند.

«از این رو، توازنی ایجاد خواهد شد اما بی ثبات خواهد بود.»

احتمال افزوده شدن یک میلیون بشکه دیگر بر رقم کاهش تولید اوپک

در بحبوحه نگرانی ها در مورد شیوع ویروس کرونا که تقاضا برای نفت را کاهش خواهد دهد، برخی از اعضای اوپک در حال بررسی کاهش تولید بیشتر در سه ماهه دوم هستند.

قیمت نفت از ابتدای سال، علی رغم اینکه اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس میزان تولید خود را روزانه ۱.۷ میلیون بشکه کاهش دادند، بیش از ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داد.

به گفته تحلیلگران فیچ سولوشن، «همچنین، قیمت های کنونی احتمالا روسیه را متقاعد خواهد کرد تا با کاهش بیشتر موافقت کند اما «ای کاهش احتمالا مدت کوتاهی، برای مثال ۳ ماه خواهد بود.»

عناوین برگزیده