تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۸۸۱۸۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

اقدامات پیشگیرانه شیوع کرونا در مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل

می متالز - مدیر ایمنی و بهداشت مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل اقدامات پیشگیرانه این مجتمع صنعتی را برای پیشگیری از شیوع کرونا تشریح کرد.
اقدامات پیشگیرانه شیوع کرونا در مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل

به گزارش می متالز، «محمود دخیل پور» گفت: اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا در قالب آموزش، توزیع اقلام بهداشتی، برنامه ریزی جامع ایمنی و بهداشت، انجام ضدعفونی روزانه و معاینات پزشکی پرسنل در این مجتمع با محوریت واحد ایمنی و بهداشت (HSE) این مجموعه صنعتی در حال انجام است.

مدیر ایمنی و بهداشت مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل افزود: اقدامات آموزشی و آگاهی بخشی به پرسنل مجتمع فولاد کویر در خصوص نکات ایمنی پیشگیری از ابتلا به ویروس و همچنین علائم بیماری و راه های درمان در حال انجام است که از جمله این اقدامات می توان به تهیه، چاپ و توزیع پمفلت های آموزشی بین تمامی پرسنل، نصب بنرهای آموزشی، نصب شیوه نامه های بهداشتی در قسمت های مختلف مجتمع، ارائه آموزش های فرد به فرد و شفاهی به تمامی کارکنان و اجرای کمپین پیشگیری از کرونا اشاره کرد.

دخیل پور در ادامه بیان داشت: اقلام بهداشتی همچون ماسک های فیلتر دار و دستکش های بهداشتی به صورت روزانه بین کارکنان این مجتمع توزیع می شود و تمامی کارکنان ملزم به استفاده از ماسک در محیط کار هستند.

مدیر ایمنی و بهداشت مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل تصریح کرد: در حال حاضر در راستای رفع نقاط خطر برای شیوع ویروس کرونا، ورود و خروج تمامی پرسنل به جای استفاده از اثر انگشت، از طریق چهره نگاری انجام می شود. همچنین در این راستا، سرو غذای پرسنل در محل رستوران متوقف شده و طبخ و توزیع غذای پرسنل با نظارت کامل بهداشتی و رعایت موکد الزامات و دستورالعمل های پیشگیرانه و با استفاده از  ظروف یکبارمصرف گیاهی صورت می گیرد. 

دخیل پور در ادامه اظهار داشت: تمامی سطوح بخش های اداری و محل های پر رفت و آمد مجتمع بصورت روزانه با استفاده از محلول های با کیفیت، ضد عفونی می شود. همچنین نازل های متعدد ژل عفونی کننده دست به همراه شیوه نامه ی ضدعفونی کردن دست ها در نقاط مختلف خطوط تولید و تمام بخش های مجتمع نصب شده و بصورت مداوم شارژ می شود. 

مدیر ایمنی و بهداشت مجتمع فولاد کویر آران و بیدگل تصریح کرد: ضدعفونی کردن مداوم محیط داخل سرویس های رفت و آمد کارکنان از دیگر اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا در مجتمع فولاد کویر است و تمامی سطوحی که محل مشترک تماس دست پرسنل است، روزانه در چند نوبت با استفاده از مواد مخصوص، پاکسازی و ضدعفونی می شود. 

دخیل پور در ادامه بیان داشت: نظارت مداوم بر سلامت و وضعیت جسمانی کارکنان این مجتمع توسط واحد ایمنی و بهداشت مجتمع فولاد کویر انجام می شود و کارکنانی که دچار کمترین علائم بیماری باشند ضمن ارائه خدمات بهداشتی و درمانی فوری، جهت طی دوره ی نقاهت تا زمان بهبودی از مرخصی بهره مند می شوند.

وی افزود: مجتمع فولاد کویر همچنین در راستای مسئولیت اجتماعی خود آمادگی دارد به سایر نهادها و ارگان ها در زمینه اقدامات پیشگیرانه از شیوع این ویروس، مشاوره و مساعدت دهد.

عناوین برگزیده