تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۱
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۹۰۸۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در سال ۲۰۱۹:

ایران با تولید ۶۰ میلیون تن سیمان در رده هفتم جهان ایستاد/ معرفی ۱۰ کشور اول

می متالز - ایران با تولید ۶۰ میلیون تن سیمان طی سال میلادی گذشته، جایگاه ترکیه در رده هفتم جهان را به نام خود ثبت کرد.
ایران با تولید ۶۰ میلیون تن سیمان در رده هفتم جهان ایستاد/ معرفی ۱۰ کشور اول

به گزارش می متالز، ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) طی گزارشی اعلام کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد تولید جهانی سیمان با اندکی رشد از ۴.۰۵ میلیارد تن سال ۲۰۱۸ میلادی به ۴ میلیارد و ۱۰۰میلیون تن در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته و ایران به دلیل کاهش تولید ترکیه در جایگاه هفتم قرارگرفت.

بر اساس این گزارش، چین با تولید ۲.۲ میلیارد تن سیمان طی سال ۲۰۱۹ همچنان در رتبه اول جهان ایستاده و پس از آن، هند با فاصله بسیار زیاد و تولید۳۲۰ میلیون تن در جایگاه دوم جهان باقی ماند.

ویتنام با تولید ۹۵، آمریکا ۸۹، مصر ۷۶ و اندونزی با تولید ۷۴ میلیون تن سیمان به ترتیب در جایگاه‌های سوم تا ششم تولید این محصول در سال گذشته میلادی قرار گرفتند. تولید سیمان در مصر و اندونزی هم ۸۱.۲ ۷۵.۲ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ بود.

تولید سیمان ایران هم از ۵۸ میلیون تن سال ۲۰۱۸ به ۶۰ میلیون تن در سال گذشته رسید و جایگاه هفتم را که از آن ترکیه بود به نام خود کرد. روسیه هم هشتمین تولیدکننده سیمان جهان با ۵۷ میلیون تن است.

برزیل و جمهوری کره نیز با ۵۵ میلیون تن در رتبه نهم و ژاپن با ۵۴ میلیون تن در جایگاه دهم قرار گرفتند اما ترکیه با افت شدید از ۷۲.۵ میلیون به ۵۱ میلیون تن از رده هفتم به پله یازدهم سقوط کرد .

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده