تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۷
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۹۱۵۳۵
سرویس خبر : انرژی
چانه‌زنی تولیدکنندگان نفت در آمریکا بالا گرفت؛

شیل‌اویل‌ها به دنبال تخفیف‌های ویژه

می متالز - به دنبال کاهش شدید قیمت و تقاضای جهانی برای نفت، تولید کنندگان شیل در آمریکا به دنبال گرفتن تخفیف های ویژه از شرکت های ارائه دهنده خدمات حفاری هستند.
شیل‌اویل‌ها به دنبال تخفیف‌های ویژه

به گزارش می متالز، به دنبال کاهش شدید قیمت و تقاضای جهانی برای نفت، تولید کنندگان شیل در آمریکا به دنبال گرفتن تخفیف های ویژه از شرکت های ارائه دهنده خدمات حفاری هستند.

شرکت های نفتی که اخیرا طرح های هزینه ای سال ۲۰۲۰ خود را بر اساس نفت ۵۵ تا ۶۵ دلار تنظیم کرده بودند، این هفته و پس از آغاز جنگ قیمت میان روسیه و عربستان که موجب افت قیمت نفت به زیر ۳۵ دلار شد با وضعیت ویژه ای روبرو شده اند.

به گفته تحلیلگران، قیمت ها آنقدر سریع و به شکلی قابل توجه کاهش یافته اند که آن دسته از تولید کنندگان نفت شیلی که نفت تولیدی خود را با قیمتی بالاتر پیش فروش نکرده اند، طی روزهای آینده غیر سودده خواهند شد.

دیوید دل اوسو، مدیر اجرایی شرکت پارسلی انرژی در نامه ای به شرکت های ارائه دهنده تجهیزات و خدمات میادین نفتی از آنها خواست تا در قیمت های پیشنهادی خود تجدید نظر کنند و به این شرکت کمک کنند تا حداقل ۲۵ درصد از هزینه های خود را کاهش دهد.

سقوط این هفته قیمت ها در بازار نفت که به دلیل افت تقاضای جهانی ناشی از ویروس کرونا و جنگ قیمت میان تولید کنندگان بزرگ رخ داده دلیل اصلی درخواست این تخفیف ویژه عنوان شده است.

شرکت پارسلی روز دوشنبه این هفته جزء اولین شرکت هایی بود که از کاهش قابل توجه هزینه ها خبر داد و اعلام کرد که تا ماه آوریل یک پنجم ۱۵ سکوی حفاری خود را تعطیل می کند.

در همین حال، مدیران شرکت های ارائه کننده خدمات میادین نفتی از این درخواست ها اظهار ناخرسندی کرده و گفته اند بسیاری از این شرکت ها با نرخ موجود نیز به زحمت سوددهی دارند. مدیر یک شرکت حفاری که نخواست نامش فاش شود گفت: «هرکس که در این شرایط درخواست تخفیف کند بی عقل است.»

اما جیمز وست، مدیر بانک سرمایه گذاری اورکور آی اس آی گفت، چند تولید کننده نفت که خواهان تخفیف ۲۵ درصدی بوده اند توانسته اند امتیازاتی بگیرند. وی افزود، با این حال حتی کاهش ۲۵ درصدی هزینه ها هم اوضاع تولید کنندگان نفت شیل را چندان بهتر نمی کند.

عناوین برگزیده