تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۲
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۹۵۱۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

سرمایه گذاری صنعتی ۱۱۲ هزار میلیارد ریالی زمینه ساز جهش تولید در چهارمین قطب صنعت کشور

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در طول سال گذشته، 251 پروانه بهره‌برداری صنعتی و تولیدی در استان با سرمایه‌گذاری ۱۱۲ هزار و ۸۲۲ میلیارد ریال صادر شده که زمینه جهش تولید درسال جدید خواهد شد.
سرمایه گذاری صنعتی ۱۱۲ هزار میلیارد ریالی زمینه ساز جهش تولید در چهارمین قطب صنعت کشور

به گزارش می متالز، جواد حسنی با اشاره به نامیدن سال 99 به سال "جهش تولید " از سوی مقام معظم رهبری افزود: استان مرکزی با سرمایه گذاری ۱۱۲ هزار و ۸۲۲ میلیارد ریال و ایجاد ۲ هزار و ۴۵۲ فرصت اشتغال مهیا برای عینیت بخشیدن به شعار سال که از سوی مقم معظم رهبری به سال "جهش تولید" نامیده شده است.

وی اضافه کرد: ۴۴۷ متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸ قانون بودجه سال 98 با میزان ۲۷ هزار و ۹۶۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: ۵۸۹ متقاضی از ابتدای سال گذشته تاکنون برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین یاب صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ثبت نام کردند که ۳۷۴ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

حسنی بیان کرد: ۱۸۶ متقاضی نیز برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه در سامانه بهین یابت ثبت نام کردند که پرونده ۱۰۳ متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده‌است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: در مجموع تسهیلات پرداختی بانک‌ها از محل تبصره ۱۸ و رونق تولید ۲۲ هزار و ۱۹۵ میلیارد ریال است و افرادی که پارسال از این تسهیلات استفاده نکردند سال جاری می‌توانند با مراجعه به سامانه درخواست خود را مطرح کنند.

وی اضافه کرد: سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی جایگاه سوم کشوری را در جذب منابع تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸ به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: میزان سرمایه گذاری این تعداد جواز تاسیس حدود ۸۴۷ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال است که در صورت عملیاتی شدن ۱۵ هزار و ۲۳۴ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۵۱ پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۲ هزار و ۸۲۲ میلیارد ریال پارسال در استان مرکزی صادر شده که ۲ هزار و ۴۵۲ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد کرده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۲۹۹ پروانه سرمایه‌گذاری تولیدی و صنعتی سال ۹۸ در این استان صادر شد که مجموع سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها ۱۳۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بوده است.

حسنی بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها در حوزه فلزی، کانی غیرفلری، دارویی و مواد بهداشتی و غذایی، شیمیایی و برق و الکترونیک ۲ هزار و ۸۲۸ فرصت شغلی در استان مرکزی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: ۷۱۱ فقره جواز تاسیس واحد صنعتی نیز پارسال در نقاط مختلف این استان صادر شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: میزان صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است.

حسنی ادامه داد: سرمایه مورد نیاز برای راه‌اندازی این طرح‌ها بیش از ۱۰۰ هزار و ۳۲۱ میلیارد ریال برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۱۷ هزار و ۴۸۴ فرصت شغلی جدید در این استان ایجاد می‌شود.

عناوین برگزیده