تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۹۵۹۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شرکت های معدنکاری مس شیلیایی تصمیم گرفته اند تولیدشان را کاهش دهند

می متالز - مؤسسه ای متشکل از شرکته ای معدنکاری در بخش مس به رویترز گفت: شرکت های معدنکاری در شیلی در بحبوحه اقدامات قاطع برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جدید، در نظر دارند تولیدشان را کاهش دهند.
شرکت های معدنکاری مس شیلیایی تصمیم گرفته اند تولیدشان را کاهش دهند

به گزارش می متالز، گزارشی از سوی انجمن ملی معدنکاری (سونامی)، که نماینده تمام شرکت های معدنکاری این فلز سرخ در سراسر شیلی، بزرگترین تولید کننده مس جهان، است گفت که واقعیات ویروس کرونا شرکت هایی را که این انجمن نمایندگی می کند وا می دارد تا به اتخاذ تصمیمات قاطعی روی بیاورند. این مؤسسه در بیانیه ارسالی اش به رویترز گفت، "در طول این روزها ما شاهد بوده ایم که شرکت های معدنکاری از گردآوری اطلاعات در مورد این بیماری و اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه به سوی توقف پروژه های قبلاً در دست اقدام حرکت می کنند.

بعضی شرکت ها نیز در حال حاضر مشغول بررسی کاهش تولید هستند." کمیسیون مس کوچیلکوی شیلی روز جمعه پیش بینی اش برای قیمت مس 2020 را 45 سنت کاهش داد و بهای هر پوند از این فلز در سال جاری را 2.4 دلار اعلام کرد. این برآورد کوچیلکو به خاطر تنزل چشمگیر تقاضا بویژه از سوی بزرگترین خریدار مس شیلی، چین، در بحبوحه شیوع جهانی ویروس کرونای جدید صورت گرفته است. برآورد قبلی کوچیلکو در ماه ژانویه 2.85 دلار برای هر پوند مس بود. این کمیسیون انتظار دارد متوسط قیمت هر پوند از این فلز در سال 2021 بر خلاف 2.95 دلار برآورد شده در اوایل سال جاری حدود 2.90 دلار باشد.  

عناوین برگزیده