تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۵۳
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۹۶۸۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:

جهش تولید از طریق جهش ظرفیت های موجود ایجاد می شود

می متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و وزارت اقتصاد به عنوان متولی اصلی سیاست های اقتصادی کشور، باید نحوه مواجهه با مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا را در دستور کار قرار دهد.
جهش تولید از طریق جهش ظرفیت های موجود ایجاد می شود

به گزارش می متالز، محمد رضا پور ابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره تحقق شعار سال در زمینه اقتصادی و اقدامات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: در این هفته جلسه کمیسیون اقتصادی با دستور کار شعار سال با حضور وزیر اقتصاد و گزارش در باب این موضوع برگزار شد. همچنین موارد مرتبط با شرایط کنونی کشور یعنی نحوه مواجهه با پیامدهای اقتصادی ناشی از ویروس کرونا نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت زیرا این مهم یکی از دغدغه های اصلی دولت و مجلس است.

پورابراهیمی در ادامه افزود: دولت و وزارت اقتصاد به عنوان متولی اصلی سیاست های اقتصادی کشور، باید نحوه مواجهه با مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا را در دستور کار قرار دهد. بخشی از مواردی که وزیر اقتصاد در مجلس مطرح کرد در ارتباط با برنامه های دولت و اقدامات آن‌ها در خصوص نحوه مواجهه با رکود بود. این مسئله به عنوان اولویت مد نظر است زیرا بستر جهش تولید از طریق جهش ظرفیت های موجود و رفع رکود ایجاد می شود.

وی در مورد طرح سه فوریتی تعطیلی یک ماهه کشور به خاطر شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: طرح تعطیلی یک ماه کشور به دلیل اخطار قانون اساسی و اینکه عملاً امکان اجرایی شدن آن وجود نداشت، این طرح به رای گیری نرسید و از دستور خارج شد. بنابراین مشاغل با رعایت پروتکل ها در همه امور ادامه خواهند داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در شرایط کنونی باید زمان مواجه با ویروس کرونا را به حداقل ممکن برسانیم و بتوانیم تبعات ناشی از این بیماری را مدیریت کنیم تا هم سلامت جامعه و هم کسب و کارها آسیب نبینند و این مسئله اولویت نخست کشور محسوب می شود.

پورابراهیمی در پایان در پاسخ به لطمات اقتصادی ویروس کرونا بر بدنه اقتصاد کشور گفت: بدون تردید این بیماری و تبعات آن، بر اقتصاد اثر خواهد گذاشت و برآوردها این است 20 درصد از تولید ناخالص ملی را تحت تأثیر قرار دهد و این احتمال وجود دارد که به خواسته هایمان برسیم و از این منظر تولید و اشتغال باید حتماً با برنامه های اقتصادی همراه شود.

عناوین برگزیده