تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۱:۰۱
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۹۷۲۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

پیش بینی آینده کوتاه مدت بزرگترین هلدینگ ایران بعد از عرضه اولیه امروز

می متالز - کارشناس بازار سرمایه اعلام مناسب بود قیمت عرضه اولیه شستا در امروز ، آینده کوتاه مدت بزرگترین هلدینگ ایران را پیش بینی کزذ.
پیش بینی آینده کوتاه مدت بزرگترین هلدینگ ایران بعد از عرضه اولیه امروز

به گزارش می متالز، محسن عباسی درباره عرضه اولیه امروز 10 درصد سهام شستا در بورس اعلام کرد: تحلیل های مختلفی از ارزش ذاتی این شرکت ارایه شده و عمده اختلافات در قیمت گذاری مربوط به شرکت های غیربورسی آن است اما با این وجود نمی توان شستا را غیر ارزنده دانست.

شستا، زیرمجموعه های ارزنده ای دارد که اگر در بورس حضور داشتند همپای بسیاری از شرکت ها رشد کرده بودند. بسیاری از شرکت های شستا ظرفیت افزایش سرمایه دارند و امکان ورود آنها به بورس وجود دارد.

اما سوال اصلی این است: روزهای بعد از شستا چه خواهد شد؟ آیا زود متعادل و منفی می شود و یا به رشد خیره کننده ادامه خواهد داد؟

به نظر می رسد شستا بازدهی مناسبی را ثبت خواهد کرد و از شنبه با تقاضای زیادی از سوی مردم و شرکت های حت مدیریت دولتی ها و شبه دولتی ها و صندوق های بزرگ بازا روبررو شود . اما چرا شبه دولتی ها و دولتی ها ؟

ساده انگارانه است اگر گمان شود دولت، بورس را برای شستا آماده کرده بود. بورس میزبان عرضه های بزرگتری خواهد بود و شرکت های بزرگتر و صندوق های ETF  دولتی نیز در راه ورود به بازار سرمایه هستند و دولت نیاز دارد مردم قبل از عرضه صندوق ها، شیرینی بورس را بچشند و مردم جهت خرید این  صندوق های دولتی ترغیب شوند.

به همین دلیل، روز بعد از عرضه شستا رقم قابل توجهی پشت صف خرید خواهد نشست. با این وجود، شستا نه به لحاظ درصدی ولی به صورت مبلغی، سود شیرینی به سرمایه گذاران خواهد داد و احتمالا بعد از ۱۵ الی ۲۰ درصد سود به تعادل نسبی خواهد رسید و رشدهای بعدی آن نیز به صورت آهسته و با مدیریت تقاضا خواهد بود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده