تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۹۷۶۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد:

اعتراضاتی عجولانه به بخشنامه‌های عجولانه‌تر

می متالز - هسته معاملاتی هنگ می‌کند، اصلاح مسائلی این چنینی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و تنها با ارسال بخشنامه رفع نمی‌شود، حتی ممکن است شرایط را بدتر کند.
اعتراضاتی عجولانه به بخشنامه‌های عجولانه‌تر

به گزارش می متالز، علی یوسفیان کارشناس بازار سرمایه تصمیمات اخیر سازمان بورس را کارا دانست و گفت: میزان کارایی تصمیمات تا ۵ یا ۶ سال آینده بوده و ساختار‌ها تنها با ارسال یک بخشنامه درست نمی‌شود که نیازمند عملکرد صحیح همه فعالان این حوزه است.


این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: این تصمیمات به حوصله، برنامه ریزی، فرهنگ سازی و تربیت کارشناس نیاز داشته و نیاز به اصلاح همواره احساس می‌شود؛ چرا که با حالت آیده آل هنوز فاصله وجود دارد.

 
یوسفیان به برخی مشکلات اخیر و بخشنامه اصلاح زیرساخت بازار سرمایه اشاره و اظهار کرد: هسته معاملاتی هنگ می‌کند، اصلاح مسائلی این چنینی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و تنها با ارسال بخشنامه رفع نمی‌شود، حتی ممکن است شرایط را بدتر کند.


وی افزود: اعتراضاتی به بخشنامه اخیر وارد شد، اما به نظر می‌رسد اعتراض‌ها نیز مانند بخشنامه عجولانه بود.


این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: هر چه قدر اصلاح عمیق‌تر صورت گیرد، زمان بیشتر و افراد با درایت بیشتری نیاز است چرا که قوانین وضع شده تا کنون قادر به مهار حرکت بازار نبوده است.


یوسفیان در پیش بینی حرکت بازار عنوان کرد: به نظر می‌رسد بازار از حالت هیجانی خارج شود و این موضوع به تصمیمت جدید سازمان بورس بستگی دارد د، در غیر این صورت نوسانات تند در بازار قابل پیش بینی است.

عناوین برگزیده