تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۹۷۶۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
موجودی سنگ آهن در بنادر چین در هفته منتهی به ۳ آوریل؛

احتیاط واحدهای فولادسازی در تامین مواد اولیه

می متالز - کاهش موجودی محموله‌های دریایی سنگ آهن در بنادر چین در هفته منتهی به ۳ آوریل، با شیب ملایم‌تری به روند نزولی ادامه داد. در شرایط آشفتگی بازار، واحدهای فولادی با احتیاط بیشتری در تامین مواد اولیه اقدام می‌کنند.
احتیاط واحدهای فولادسازی در تامین مواد اولیه

به گزارش می متالز، در هفته منتهی به ۳ آوریل، روند نزولی موجودی سنگ آهن بنادر چین با شیب کندتری ادامه داشت. واحدهای فولادسازی این کشور به دلیل شرایط نامساعد بازار، با احتیاط بیشتری در خصوص تامین مواد اولیه تصمیم می‌گیرند. موجودی سنگ آهن در ۳۵ بندر چین در هفته منتهی به ۳ آوریل پس از افت ۹۱۰ هزار تنی به ۱۰۶.۸۶ میلیون تن رسید، در حالی که در هفته پیش از آن حدود ۱.۵۷ میلیون تن افت داشت. موجودی این بنادر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰.۴۴ میلیون تن کمتر است.

موجودی سنگ آهن بنادر چین به مدت ۸ هفته متوالی کاهش داشته است. دلیل اصلی این موضوع، بهبود تقاضای داخلی و کاهش واردات است.

در هفته مورد نظر، حجم انتقال روزانه سنگ آهن از بنادر با کاهش ۲۴ هزار تنی نسبت به هفته پیش از آن به ۲.۷۳ میلیون تن رسید. حجم محموله‌های خریداری شده واحدهای فولادی کاهش داشت، اما تعداد دفعات خرید آن‌ها افزایش یافت. 

انتظار می‌رود که سیاست‌های احتیاط از سوی واحدهای فولادسازی برای تأمین کافی مواد اولیه به همراه پیش‌بینی افزایش واردات، باعث کاهش بیشتر شتاب افت موجودی سنگ آهن شود.

عناوین برگزیده