تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۹۷۹۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس خواستار شد؛

ضرورت دایر شدن نمایشگاه دائمی ملی و بین المللی معادن در استان سمنان

می متالز - نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با توجه به وجود ذخایر معدنی استان سمنان دایر شدن نمایشگاه دائمی ملی و بین المللی معادن در استان را یک ضرورت دانست.
ضرورت دایر شدن نمایشگاه دائمی ملی و بین المللی معادن در استان سمنان

به گزارش می متالز، احمد همتی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی استان ضمن بیان تنوع، وسعت و حجم معادن استان امری روشن و واضح بوده گفت: از طرفی نیز وجود نیروها و کارشناسان زُبده و مدیران خوبی که در این حوزه در حال فعالیت هستند ظرفیت های مطلوبی است که نیاز به هماهنگی بیشتر دارد.

وی افزود: می‌توان با فرآوری مواد معدنی در استان با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و در سطح استاندارد‌های جهانی، جایگزین مناسبی برای نفت ایجاد کرد.

احمد همتی بیان کرد: درصد عظیمی از مواد کانی مهم کشور در استان سمنان وجود دارد که در کنار تردد یک چهارم جمعیت کشور در سال از این استان و استقرار نیمی از جمعیت کشور در فاصله نزدیک و همجوار استان، ظرفیت بسیار مطلوبی است.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه یادآور شد: با توجه به این ظرفیت مطلوب نیاز است تا نمایشگاه دائمی معادن با ویژگی معرفی معادن و فرآوری های استان و همچنین حضور فرآوری های ملی و بین المللی برای هدف گذاری رسیدن به این سطح، در استان دایر شود.

احمد همتی خاطر نشان کر:تمامی مواد معدنی استان باید به صورت همه جانبه مورد توجه قرار گرفته و فرآوری این مواد برای افزایش ارز آوری و ارتقاء ارزش افزوده، در دستور کار قرار داشته باشد.

وی تصریح کرد:  آب پایه و اساس تمامی این مباحث و توسعه صنعتی و فرآوری معادن در استان است که نیاز است تا طرح هایی که در این حوزه وجود دارد برای تامین آب بخش صنعت و معدن در اولویت قرار بگیرد.

عناوین برگزیده