تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۴
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۹۷۹۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناسان بازارسرمایه تاکید کردند:

سهامداران رشد شاخص را پای شرکت‌ها نگذارند!

می متالز - این رشد‌ها سینگنال عملکرد تورمی در بطن جامعه بوده که حاصل مدیریت ضعیف اقتصادی دولتمردان است ؛ وضعیت فعلی اقتصادی را حباب نبوده و دلیل آن را ضعف عملکرد و مدیریت اقتصادی است.
سهامداران رشد شاخص را پای شرکت‌ها نگذارند!

به گزارش می متالز، علی حیدری کارشناس بازار سرمایه در خصوص رشد ادامه دار بورس، گفت: شاهد رشد‌های خوبی در بازار سرمایه هستیم که این رشد به منزله عملکرد مناسب شرکت‌ها نیست.

وی ادامه داد: این رشد‌ها سینگنال عملکرد تورمی در بطن جامعه بوده که حاصل مدیریت ضعیف اقتصادی دولتمردان است.
این کارشناس بازار سرمایه وضعیت فعالی اقتصادی را حباب ندانسته و دلیل آن را ضعف عملکرد و مدیریت اقتصادی عنوان کرد.

 

وقتی فرقی نمی‌کند شما چه سهمی بخرید!

علی یوسفیان، کارشناس بازارسرمایه گفت: بورس روندی مثبت را در پیش گرفته و مهمترین ویژگی این حرکت مثبت این است که یک سهامدار به تحلیلگر بودن هیچ نیازی ندارد (!).


وی ادامه داد: نکته جالب اینجاست که تحلیل تاثیر چندانی در بازار این روز‌ها نداشته و شاید اگر تحلیلی هم توسط سهامدار صورت نگیرد سهم بهتری را برای خرید انتخاب کند، این از ویژگی‌های بازار تند این روزهاست.


این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: سهام‌های کوچک که تحلیل گر به سراغ آن‌ها نمی‌رفت اکنون به اندازه شاید پتروشیمی‌ها سود دهی داشته و می‌توان گفت کسی که تحلیل نکند، برنده است!


یوسفیان افزود: ۱۰ درصد بازار را سهام کوچک تشکیل داده که رشدی ۲۰ برابری را تجربه کرده و می‌توان گفت نه تنها تحلیل فایده‌ای ندارد بلکه حرکتی ضد تحلیل سودی بیشتر را رقم خواهد زد.

عناوین برگزیده