تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۰
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۹۸۰۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس اتاق بازرگانی سمنان:

دولت برای صنایع در دوران پسا کرونا برنامه‌ ریزی کند

می متالز - رییس اتاق بازرگانی، صنایع‌، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: دولت متناسب با شرایط اقتصادی و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در دوران پسا کرونا برنامه‌ریزی و تدابیر لازم را اتخاذ کند.
دولت برای صنایع در دوران پسا کرونا برنامه‌ ریزی کند

به گزارش می متالز، علی اصغر جمعه ای عصر دوشنبه در نشست مشترکی با دادستان عمومی و انقلاب استان سمنان افزود:  تصمیم گیری‌ها در خصوص واحدهای تولیدی و صنعتی باید با توجه به شرایط اقتصادی و قاطع باشد تا این واحدها در دوران پساکرونا با مشکلات مواجه نشوند.

وی بیان کرد: استمهال مطالبات سازمان‌های تامین اجتماعی، امورمالیاتی و شرکت‌های گاز و برق کوتاه مدت است اما برای دوران پساکرونا باید تصمیم‌هایی متناسب با شرایط صنعتگران از سوی دولت اتخاذ شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: مقرر شد، صاحبان صنایع در رسته‌های مختلف مشکلات و زیان‌های وارد شده در زمان کرونا را اعلام کنند.

جمعه ای تصریح کرد: کاهش تقاضا در بازار مشخص است و بخشی از این مشکلات ملی و بخش دیگری استانی است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور قرارگیری حجم تولیدات در چرخه توزیع لازم است که بازار مناسب ایجاد شود.

جمعه ای، راهکار برون رفت از مشکلات را تسهیل در صادرات برشمرد و افزود: مراودات تجاری با ۱۷ کشور همسایه یک ضرورت است باید هرچه سریعتر نسبت به رفع انسداد مرزها اقدامات موثر انجام شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ابرازداشت: یکی از سرمایه‌ها در تولید حفظ منابع انسانی است، تولید کنندگان بر حفظ منابع انسانی در خط تولید اهتمام دارند.

جمعه ای گفت: نظرات کارشناسی دادگستری استان سمنان می‌تواند در حمایت قوه قضائیه از تولیدکنندگان تاثیرگذار باشد.

وی به لزوم کاهش روند اداری در بخش داخلی به منظور تحقق جهش تولید تاکید و بیان کرد: مرکز داوری در اتاق بازرگانی استان سمنان به منظور پیشبرد اهداف و تحقق شعار سال  تشکیل شد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان سمنان در این نشست گفت: دادگستری و ستاد حمایت قضایی از اقتصاد مقاومتی این آمادگی را دارد تا نظرات و پیشنهادات اتاق بازرگانی در دوران کرونا را مورد بررسی قرار دهد.

شریف ابراهیمی افزود: اکنون، زمان جنگ است باید متناسب با این زمان، تیم شناسایی متشکل از فعالان و صاحبان صنایع اقتصادی وجود داشته‌باشد تا این افراد راهکارهای برون رفت را به درستی کارشناسی کنند.

دادستان عمومی و انقلاب استان سمنان یادآور شد: کارگروه حمایت از اقتصاد مقاومتی می‌تواند حمایت‌های بسیار مهمی از صاحبان صنایع انجام دهد.

در استان سمنان یکهزار و ٨٠٠ پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدی وجود دارد. 

عناوین برگزیده