تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۲۰
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۹۹۴۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تولید روزانه بیش از ۲ هزار ماسک در واحدهای تولیدی آستارا

می متالز - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستارا از تولید روزانه بیش از دوهزار عدد ماسک و ۱۰۰ دست لباس‌های مخصوص کادر پزشکی و سم‌پاشی در چهار واحد تولیدی این شهرستان خبر داد.
تولید روزانه بیش از ۲ هزار ماسک در واحدهای تولیدی آستارا

به گزارش می متالز، محسن آهنی امروز در آستارا اظهار کرد: در چهار واحد تولیدی در شهرهای آستارا و لوندویل روزانه بیش از دوهزار عدد ماسک و ۱۰۰ دست لباس‌های مخصوص کادر پزشکی و سم ‌پاشی برای بیمارستان و استفاده گروه‌های جهادی تولید می‌شود. 

وی با بیان اینکه با هماهنگی‌های صورت‌گرفته از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان آستارا مجوزهای بهداشتی لازم برای فعالیت این چهار واحد اخذشده است، گفت: رعایت کلیه اصول بهداشتی توسط تولیدکنندگان در واحدهای تولیدی فوق الزامی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آستارا از واحدهای تولیدی ماسک و لباس‌های مخصوص پزشکی خواست ضمن‌پای‌بندی به طرح فاصله ‌گذاری اجتماعی حداقل دوبار در یک روز نسبت به ضدعفونی کردن محیط کارگاه و تولیدی در فواصل زمانی منظم اقدام کنند.

آهنی با بیان اینکه طبق بازرسی‌های صورت‌گرفته محل تعویض کفش از محل تولید ماسک جداشده و کارکنان تولیدی به هنگام کار از گان، دست‌کش و ماسک استفاده می‌کنند، افزود: تمام تلاش ما این است که ماسک‌ها و لباس‌ها با رعایت نکات بهداشتی تولیدشده و به دست مصرف‌کننده برسد.

ویروس کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود. تب شدید، تنگی‌نفس، درد عمومی بدن، سرفه‌های خشک، آب‌ریزش بینی و گلودرد ازجمله علائم ابتلا به ویروس کرونا اعلام‌شده است.

عناوین برگزیده