تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۹
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۰۰۷۲۷

پیشرفت 60 درصدی پروژه راه آهن اردبیل ـ میانه

می متالز - استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر کل پروژه راه‌ آهن اردبیل - میانه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
پیشرفت 60 درصدی پروژه راه آهن اردبیل ـ میانه

به گزارش می متالز، اکبر بهنام جو صبح امروز در نشست با پیمانکاران پروژه راه آهن میانه، اردبیل در سالن شیخ صفی استانداری با اشاره به تزریق بودجه مورد نیاز پروژه راه‌آهن اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر کل پروژه راه ‌آهن اردبیل - میانه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق اعتبار به موقع در سال ۱۴۰۰ به بهره ‌برداری می‌رسد.

وی از پیشرفت ۸۴ درصدی زیرسازی پروژه راه آهن اردبیل ـ میانه خبر داد و افزود: حدود ۱۰۰ کیلومتر از سمت اردبیل قابل ریل ‌گذاری است و عملیات ریل‌گذاری از سمت میانه نیز ۴ ماه آینده آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: علی‌رغم شیوع ویروس کرونا تمام واحدهای تولیدی و کارگاه‌های عمرانی با رعایت پروتکل بهداشتی به فعالیت خود ادامه داده‌اند و نیت همه پایان پروژه طبق جدول زمان‌بندی است.

بهنام جو تاکید کرد: خوشبختانه در مسیر عملیات خاکی مشکل زیادی وجود ندارد و تاکنون ۷۵ درصد خاکریزی و ۹۴ درصد خاکبرداری انجام شده که پیشرفت فیزیکی پل‌ها ۶۳ درصد و تونل‌ها۸۰ درصد اعلام شده است‌.

استاندار اردبیل با بیان اینکه ۹۲ درصد خاکبرداری تونل‌ها انجام شده، تصریح کرد: مسیر راه آهن اردبیل ـ میانه یک محور سخت بوده و مشکلات کرونا و بارندگی کمی پیشرفت کار را کند کرده است.

بهنام‌ جو اظهار داشت: در صورت پیوستن مسیر به راه آهن میانه، ریل‌ گذاری به‌ صورت مکانیزه انجام می‌شود و سرعت کار افزایش خواهد یافت.

وی از تکمیل و اتمام ایستگاه تشکیلاتی اردبیل به‌ عنوان بزرگ‌ ترین ایتسگاه کشور خبر داد و افزود: این ایستگاه با مساحت بیش از ۱۰۰ هکتار تا پایان نیمه اول سال‌ جاری به اتمام می‌رسد.

استاندار اردبیل گفت: فاز اول مطالعات اتصال راه ‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و نیز اتصال به خط ریلی آذربایجان و روسیه به اتمام رسیده و مطالعات فازهای بعدی نیز امسال تحقق می یابد و ادامه راه آهن به شهرک صنعتی و کارخانه سیمان به جد پیگیری می‌شود.

عناوین برگزیده