تاریخ: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۱۰۷۱۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خودرو‌های فرسوده۴۰ ساله از رده خارج می‌شوند

می متالز - نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از طریق واردات خودرو اجرایی شده است و در راستای سیاست‌های کلی نظام و دولت جمهوری اسلامی ایران و اجرای بند «ث» ماده ۳۰ قانون احکام دائمی کشور و آیین نامه ذی ربط با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت به ازای از رده خارج کردن با اولویت نوسازی پیرترین ناوگان با عمر ۴۰ سال انجام می‌شود.
خودرو‌های فرسوده۴۰ ساله از رده خارج می‌شوند

به گزارش می متالز، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: هم اکنون سامانه ثبت نام متقاضیان نوسازی ناوگان حمل ‌و نقل کالای کشور راه اندازی شده است و متقاضیان نوسازی این ناوگان می توانند با ورود به سایت اینترنتی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور به نشانی  www.rmto.ir در قسمت نوسازی و توسعه ناوگان نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام نمایند.

ابراهیم نصری اظهار کرد: چهار گروه تولیدکنندگان داخلی ناوگان با سهمیه هزار دستگاه برای هر یک، شرکت‌های حمل‌ و نقل توانمند با مجوز واردات ۱۰۰ دستگاه کامیون برای هر شرکت،‌ شرکت‌های وارد کننده دارای مجوز از وزارت صمت با سهمیه ۵۰ دستگاه برای هر شرکت و همه مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: خودروی فرسوده به وسیله نقلیه‌ای گفته می شود که امکان دریافت گواهی معاینه فنی را نداشته باشد و یا مشمول محدودیت های فعالیت بر اساس طول عمر گردد لذا مراکز اسقاط خودروهای سنگین در فرایند از رده خارج کردن این ناوگان و البته نوسازی و واردات کامیون جدید نقش اساسی خواهند داشت.

نصری افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل استان خراسان رضوی علاوه بر تسهیلات واردات خودرو نیازمند تسهیلات مالی و بانکی از محل اعتبارات استانی به ویژه قانون هوای پاک و نیز همکاری شرکت های خودرو ساز داخلی است که امید است این منابع نیز تامین شود.

وی اظهار کرد: همچنین تمامی مراکز اسقاط و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده استان در سال ۱۳۹۸ تعطیل شده‌اند اما با توجه به نیاز به این مراکز در فرایند نوسازی ناوگان حمل و نقل کالای جاده‌ای فعالیت دوباره این واحدها را خواستار هستیم.

عناوین برگزیده