تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۴
بازدید: ۴۹۹
کد خبر: ۱۱۲۷۰۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر حراست معدن طلای اندریان:

معدن اندریان هنوز به سوددهی نرسیده است/ تبدیل اندریان به بانه قدیم!/ انسداد ۹۱درصد تونل‌های حفاران غیرمجاز در هفته‌های اخیر

می متالز - مدیر حراست معدن طلای اندریان گفت: این معدن هنوز به سوددهی نرسیده است و سرمایه‌گذار خارجی تاکنون نه یک سنت ارز و نه یک گرم طلا از کشور خارج نکرده است.
معدن اندریان هنوز به سوددهی نرسیده است/ تبدیل اندریان به بانه قدیم!/ انسداد ۹۱درصد تونل‌های حفاران غیرمجاز در هفته‌های اخیر

به گزارش می متالز، جلیلی در جریان بازدید خبرنگاران از معدن اندریان با تشریح جزئیات حادثه ۵ فروردین ماه سالجاری معدن، اظهار داشت: هیچ واحد تولیدی بدون آلودگی در دنیا وجود ندارد. اما همزمانی این حادثه با دوره‌ای که هنوز محدوده معدن پوشیده از برف بود، همچنین تصویربرداری و انعکاس اتفاق در همان لحظه‌های اولیه، نشانگر عمدی و خرابکارانه بودن این حادثه است.

وی با بیان اینکه هر کارخانه و واحد تولیدی زمانی می‌تواند برنامه‌ریزی مدون داشته باشد که از امنیت و آرامش در آن حاکم باشد، گفت: جرایم سازمان‌یافته در منطقه اندریان به قدری زیاد شده که وقتی در کوچه‌های این روستا قدم می‌زنید احساس می‌کنید در بانه قدیم قدم برمی‌دارید. البته خود اهالی روستا و مسوولان نیز وقوع جرایم سازمان‌یافته را تایید می‌کنند.

وی از تشکیل ۲۱۶ پرونده قطعی برای حفاران غیرمجاز خبر داد و افزود: میزان ارتکاب جرم با هزینه آن ارتباط مستقیم دارد، هر چقدر هزینه ارتکاب جرم کمتر باشد، میزان ارتکاب جرم بالاتر خواهد رفت.

 مدیرحراست معدن طلای اندریان در ادامه سخنانش بعضی راهکارهای ارایه شده از سوی مدیران همچون فنس‌کشی و دیوارکشی محدوده معدن برای حل مشکل حفاری‌های غیرمجاز را غیرکارشناسی و غیرقابل اجرا دانست و گفت: اخیرا با تایید شورای تامین، ۹۱ درصد حفره‌ها و تونل‌های ایجاد شده از سوی حفاران غیرمجاز که بعضا ۷۰۰ متر طول و ۳۰ الی ۷۰ متر عمق داشتند، از طریق مکانیکی و انفجار مسدود شدند.

وی با بیان اینکه معدن جزو انفال و سرمایه‌های کشور و طلا نیز از نیازمندی‌های مملکت است، تصریح کرد: حفاران غیرمجاز از یکسو یک اقدام غیرقانونی را نهادینه می‌کنند و از سوی دیگر سنگ‌ها را در کوره‌های غیرمجاز با سیانید بسیار بالا فراوری می‌کنند که این امر محیط زیست استان و کشور را به شدت در معرض آسیب قرار داده است.

جلیلی ادامه داد: اراده مدیران شرکت زرین‌داغ آستارکان بر فعالیت صحیح و مبتنی بر معدنکاری استاندارد است و انتظار داریم مشکلات سرمایه‌گذار خارجی بصورت دقیق در رسانه‌ها منعکس شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد پاسگاه نیروی انتظامی در دهستان ارزیل، گفت: پاسگاه بخش خاروانا، ۶۵ کیلومتر با معدن فاصله دارد و در مواقع نیاز تا رسیدن نیروها، همه چیز تمام می‌شود.

مدیرحراست معدن طلای اندریان با بیان اینکه منکر تخلف و همکاری برخی از نیروهای معدن با حفاران غیرمجاز و قاچاقچیان نیستیم، اظهار داشت: شاید از نیروهای معدن هم افرادی تطمیع شوند اما اگر چنین افرادی شناسایی شوند حتما برخورد جدی می‌شود.

جلیلی در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: به جرات می‌گویم؛ معدن طلای اندریان هنوز به سوددهی نرسیده است و سرمایه‌گذار خارجی تاکنون نه یک سنت ارز و نه یک گرم طلا از کشور خارج نکرده است.

منبع: تبریز من
عناوین برگزیده