تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۲۸
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۱۲۶۵۷۰
سرویس خبر : انرژی
نماینده مجلس:

پیش فروش نفت به مردم تا رفع چند ابهام مهم اجرا نمی شود

می متالز - نماینده مجلس گفت: طرح پیش فروش نفت به مردم تا روشن شدن پاسخ چند سوال‌ اساسی، هیچ نفعی برای ملت نخواهد داشت و اجرا نمی شود.
پیش فروش نفت به مردم تا رفع چند ابهام مهم اجرا نمی شود

به گزارش می متالز، محسن زنگنه با اشاره به اینکه تصمیمات غیرکارشناسی دولت در طول این سال‌ها مانند موضوع خودرو، کالاهای اساسی، ارز، بنزین و ... آسیب بسیاری به مردم وارد کرده  گفت: مجلس مخالفتی با فروش نفت به مردم ندارد اما باید مشخص شود منابع حاصل قرار است کجا هزینه شود و آیا هزینه‌های دولت پرخرج بوسیله آن پرداخت شود؟!

وی افزود: مردم پس از خرید نفت از دولت طی دو سال آینده چه سرنوشتی خواهند داشت؟ اگر کسی 200 میلیون بشکه نفت را از ملت نخرید، صادرات انجام نشد و ظرفیت پتروشیمی‌ها هم افزایش پیدا نکرد، دولت چه تضمینی در قِبال مردم می‌دهد؟ و در صورت ارائه تضمین به خریداران نفت، این تضمین از کدام محل تامین خواهد شد؟

این نماینده مجلس ادامه داد: حسن روحانی تلاش دارد مسایل را از مجاری غیرشفاف پیش ببرد که این اقدام تبعات منفی برای جامعه در بر دارد. اگر مجلس در برابر اینگونه مسایل مقاومت نکند نتیجه آن مانند ارز 4200 تومانی می شود که تولید کالاهای اساسی مانند گندم، برنج، گوشت قرمز و سفید و ... را کاهش داد و موجب خروج ارز بسیاری شد.

زنگنه گفت: طرح پیش فروش نفت به مردم تا روشن شدن پاسخ این سوال‌ها، هیچ نفعی برای ملت نخواهد داشت. براین اساس گشایش اقتصادی به نفع مردم انجام نشده و فقط دولت بوسیله آن کسری بودجه را جبران کرده است.

وی افزود:کارشناسان وزارت نفت هم اعلام کردند این طرح ابهاماتی دارد و به اندازه کافی کارشناسی نشده و حتی انجمن صادرکنندگان غیرنفتی با اجرای آن مخالف بودند.اکثر مخالفت‌ها به این دلیل است که دولت می‌خواهد، منابع حاصل از فروش نفت را صرف هزینه‌های جاری کند و این بی توجهی به ثروت ملی و خلاف بودجه سال 99 و اسناد بالادستی است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده