تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۱۴۱۸۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نشست رئیس مجلس با وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس رئیس مجلس:

بازار سرمایه باید مهمترین منبع تامین مالی تولید باشد

می متالز - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بازار سرمایه باید با حفظ ویژگی نقدشوندگی به عنوان مهمترین منبع تامین مالی تولید مورد اعتماد مردم باشد.
بازار سرمایه باید مهمترین منبع تامین مالی تولید باشد

به گزارش می متالز، محمد باقر قالیباف در نشست مشترک روز سه‌شنبه (۲۰ آبان‌ماه) مجلس با وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان بورس بر لزوم اثربخشی سریع و ملموس اقدام‌های وزارت اقتصاد و سازمان بورس در این باره تاکید کرد و افزود: اعتماد مردم، بزرگترین سرمایه نظام است و نباید آن را تخریب کرد. هرگونه اقدامی که موجب صدمه به این اعتماد عمومی شود، غیر قابل قبول است. بازار سرمایه باید با حفظ ویژگی نقدشوندگی به عنوان مهمترین منبع تامین مالی تولید مورد اعتماد مردم باشد.

وی با اشاره به اختیارات وسیع وزارت اقتصاد و سازمان بورس در اداره حرفه ای این بازار و صیانت از رونق بازار سرمایه تصریح کرد: وضع کنونی این بازار اصلا مورد قبول نیست و باید این رویه اصلاح شود و اعتماد به بازار برگردد همچنان که مردم با ترغیب دولت سرمایه خود را به این بازار آوردند، پاسخ اعتماد خود را هم باید بگیرند.

در این نشست محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با تاکید بر اجرای کامل و دقیق مصوبه‌های شورای عالی بورس در این باره، خواستار توضیحاتی درباره اجرای مصوبه‌های شورای عالی بورس و آیین نامه صیانت از حقوق سهامداران شد.

در ادامه نشست، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و داریی با بیان دغدغه وزارتخانه و دولت برای بهبود وضع بورس و حمایت از بازار سرمایه، بر برنامه این وزارتخانه و سازمان بورس برای اجرای دقیق مصوبات شورای عالی بورس در راستای تقویت بازارگردانی سهام، تزریق منابع مالی مصوب به بازار سرمایه و همچنین تقویت خرید سهام خزانه توسط شرکتها و انتشار اوراق تبعی تاکید و از سازمان بورس خواست با توجه به درخواست‌های فعالان بازار و مردم در این زمینه اقدام‌های لازم را انجام دهد.

حسن قالیباف اصل، رئیس سازمان بورس نیز در این نشست با ذکر اقدام‌های انجام شده سازمان بورس برای صیانت از حقوق سهامداران، بر فعالیت بیشتر ناشران و سهامداران عمده درباره بازار گردانی تاکید کرد و با توجه به تاکید وزیر اقتصاد بر لزوم جدیت بیشتر در اجرای بازارگردانی برای کلیه سهام بازار سرمایه، ضمن بیان برخی نکات در این باره، قول داد در این باره اقدام‌های لازم تسریع و با جدیت بیشتری اقدام شود.

عناوین برگزیده