تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۱۴۲۹۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
فرماندار خوسف مطرح کرد:

درآمدهای معدنی هر منطقه در همان استان هزینه شود

می متالز - فرماندار خوسف با اشاره به اینکه باید حقوق معدنی و سایر درآمدهای دولت از معادن در همان منطقه هزینه شود، اظهار کرد: طی سال گذشته اعتباری از این مبحث به شهرستان تخصیص پیدا کرده است که امیدواریم سال جاری نیز اعتبار بییشتری تخصیص پیدا کند.
درآمدهای معدنی هر منطقه در همان استان هزینه شود

به گزارش می متالز، محمدعلی آخوندی، عصر ۲۲ آبان در حاشیه بازدید از معادن شادان، کودکان و قلعه زری  گفت:‌ بخش معادن خوسف دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که در صورت حمایت از این بخش می‌توان ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان زمینه‌های توسعه بیش از بیش منطقه را فراهم کرد.

وی، تامین زیرساخت‌ها را یکی از اولویت‌های دولت در این بخش دانست و افزود: گازرسانی به دهستان قلعه زری آغاز شده و به زودی تامین گاز این معادن نیز در این طرح پیش بینی شده است.

فرماندار خوسف تامین پست 132 کیلواتی را یکی دیگر از نیازهای معادن دهستان قلعه زری عنوان کرد و افزود: طرح این پست آماده شده است و امیدواریم هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

فرماندار خوسف از اجرای طرح‌های توسعه معادن قلعه زری، کودکان و شادان خبر داد و افزود: با ایجاد کارخانه‌های فرآوری این معادن تحولی در بخش اشتغال در حوزه معادن شهرستان رخ خواهد داد.

وی گفت: در طرح کارخانه فرآوری در معدن طلای شادان بیش از 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته و میزان اشتغال آن 300 نفر بصورت مستقیم و 700 نفر به صورت غیرمستقیم خواهد بود.

فرماندار خوسف میزان اشتغال معدن طلای کودکان را نیز 150 نفر به صورت مستقیم عنوان کرد و ادامه داد: میزان سرمایه گذاری در این معدن 29 میلیارد و 600 میلیون تومان می باشد و امیدواریم تا پایان سال این پروژه به بهره برداری برسد.

آخوندی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته برای طرح توسعه معدن مس قلعه 120 میلیارد تومان بوده و این طرح برای 150 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌کند.

وی گفت: شهرستان خوسف 37 معدن دارد که به عنوان قطب معادن خراسان جنوبی لقب گرفته است و توجه هر چه بیشتر به این ظرفیت خدادادی می‌تواند در زمینه بسترسازی برای توسعه موثر باشد.

وی با اشاره به شروع بکار بزرگترین معدن دولومیت خاورمیانه در شهرستان خوسف، اظهار کرد: این معدن یکی از پتانسیل‌های بسیار خوب شهرستان است.

آخوندی، معادن را پیشران توسعه در بخش جلگه ماژان عنوان و اظهار کرد: امیدواریم با همکاری همه دستگاه اجرایی زمینه فعالیت بیش از پیش این معادن را فراهم کنیم.

فرماندار خوسف با اشاره به اینکه باید حقوق معدنی و سایر درآمدهای دولت از معادن در همان منطقه هزینه شود، افزود: طی سال گذشته اعتباری از این مبحث به شهرستان تخصیص پیدا کرده است که امیدواریم سال جاری نیز اعتبار بییشتری تخصیص پیدا کند.

آخوندی با اشاره به اینکه توسعه معادن باید زمینه توسعه جوامع محلی را فراهم کند، خاطرنشان کرد: همانگونه که توسعه معادن به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم عنوان می‌شود، باید جوامع محلی نیز از مزیت‌های معادن بهره مند شوند.

عناوین برگزیده